جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
کد مطلب: 41940
۱
۲

خیانت در شبکه‌های اجتماعی؛ بیشترین علت طلاق

خیانت در شبکه‌های اجتماعی؛ بیشترین علت طلاق
به گزارش ایکنا، نازنین هنرپروران، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در همایش آسیب های روانشناختی فضای مجازی و خیانت زوجین که به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد، گفت: انتشار سریع اخبار، امکان عبور از مرزهای جغرافیایی، تقویت خرد جمعی، کارکرد تبلیغی، ارتباط مجازی با دوستان و وابستگان، توسعه مشارکت های مفید و ... از مزایای شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی تسریع اخبار کذب و شایعات و تبلیغات ضددینی و القای شبهات را از پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی به صورت عمومی دانست. دورماندن از محیط های خانوادگی، تاثیرات منفی رفتاری و ورود بی اجازه به حریم خصوصی افراد از شاخص ترین پیامدهای شبکه‌های اجتماعی بر زوجین است.

این مشاور خانواده خیانت را هرگونه فکر، احساس یا رفتاری است که باید با همسر انجام شود اما به طور پنهانی با جنس مخالف انجام شده و منجر به همسر می شود تعریف کرد و افزود: تعریف سازمان جهانی بهداشت از خیانت نیز چنین است که هر گونه رابطه(تلفنی، پیامکی و ...) فرد متاهل بدون اطلاع همسر و پنهانی با جنس مخالف خیانت محسوب می شود.

وی مثلث عشق در همسران را شامل تعهد و اعتماد، صمیمیت و رابطه جنسی دانست و تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده اکنون بیشتر طلاق در کشور به دلیل خیانت زوجین در شبکه‌های اجتماعی است.

هنرپروران الگو گیری از فیلم های پورن و پورن استارها را مهم ترین پیامد شبکه‌های اجتماعی بر زوجین دانست و خاطرنشان کرد: سالانه ۱۳ هزار فیلم پورن در آمریکا تولید می شود که سالانه ۱۳۹ میلیارد دلار از فروش این فیلم‌ها به دست می آورند.

وی با تاکید بر اینکه این گونه فیلم ها تنها اشتهای جنسی افراد را افزایش می‌دهد و هرگز باعث ارضای صحیح نمی شود، گفت: این فیلم ها باعث ابتلای فرد به انواع بیماری های جنسی و حتی بیماری های جسمی در فرد می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد HIV (ایدز) را شایع ترین بیماری جنسی دانست و تصریح کرد: این ویروس در رابطه جنسی انتقال می یابد باعث ایجاد زگیل در بدن فرد می شود که به تدریج این زگیل‌ها به غده‌های سرطانی تبدیل می شوند.

وی رابطه جنسی را مانند سایر موضوعات آموختنی خواند و گفت: بیش از ۹۰ درصد از آموزش‌های فضای مجازی اشتباه هستند و که بسیاری از مشکلات جنسی با مشاوره به راحتی حل می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا باید چنین شود
Iran, Islamic Republic of
بس که تعداد زنهای مطلقه زیاد شده اند و طلاقشان هم بخاطر نداشتن مهارت شوهرداری است و آسیب مطلقگی را به شبکه های اجتماعی کشانده اند و مردان را گول میزنند
saleh
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه شما در جریان نیستید قبل از اینکه مطلقه ها زیاد بشن این فضاهای مجازی باعث انواع طلاق شده بله این عدم مهارت شوهر داری هم دخیل است به همان میزان که عدم مهارت زن داری دخالت دارد به همان اندازه که عدم مهارت در ارتباط گیری دخیل است و از این قبیل موضوعات...
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.