کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روانشناسی ورزشی صاحب پروانه می‌شود

13 مهر 1396 ساعت 23:54

رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام گفت: برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اصلالت کار روانشناسی ورزشی، متخصصان این رشته پروانه کار دریافت می‌کنند.


به گزارش میگنا دکتر محمد واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که وضعیت روانشناسی ورزشی در حال حاضر در شرایط اخطار قرار دارد، افزود: متاسفانه در برهه کنونی هر کسی خود را به عنوان متخصص و صاحب نظر در رشته روانشناسی ورزشی می‌داند، در حالی که تنها یک روانشناس است و این مساله می‌تواند به اصالت این رشته لطمه بزند. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام تصمیم دارد به افرادی که شرایط لازم را برای انجام کار تخصصی در حیطه روانشناسی ورزشی دارند، پروانه کار بدهد تا از نظر صنفی یک نظم و انضباطی به روانشناسی ورزشی بدهد.

وی گفت: افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی هستند، با تکمیل پرونده خود در سازمان نظام برای درخواست پروانه تخصصی اقدام کنند. البته روانشناسانی هم که در حیطه ورزش صاحب تجربه هستند و رشته تحصیلی آنها روانشناسی ورزشی نیست نیز می‌توانند برای دریافت پروانه اقدام کنند و مشکلی برای دریافت پروانه تخصصی ندارند.

واعظ موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تمام سعی ما بر این است تا به متخصصان روانشناسی ورزشی یک نظم خاصی بدهیم تا هر فردی که خود را به عنوان روانشناس می‌داند، به عنوان متخصص روانشناسی ورزشی وارد این حیطه نشود تا مشکلاتی را برای متخصصان این رشته برای فعالیت در تیم‌های ورزشی ایجاد کند.

 


کد مطلب: 42099

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42099/روانشناسی-ورزشی-صاحب-پروانه-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir