کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک بیمار مبتلا به «سل» ۱۵ نفر را گرفتار می‌کند

24 مهر 1396 ساعت 7:20

یک فوق تخصص ریه با بیان اینکه انتقال بیماری سل مربوط به سل ریوی است، گفت: به طور معمول هر بیمار مبتلا به سل دست کم حدود ۱۵ نفر را به این بیماری مبتلا می کند.


به گزارش میگنا دکتر حسن‌الله صادقی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: بیماری سل در کشور ما به طور نسبی شیوع دارد که در سال های گذشته این شیوع تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: انتقال در بیماری سل مربوط به سل ریوی است و سل های خارج ریه قابلیت انتقال به فرد دیگری را ندارد.

صادقی تصریح کرد: سل ریوی از طریق سرفه فرد مبتلا به اطرافیان منتقل می شود. این فوق تخصص ریه گفت: به طور معمول هر بیمار مبتلا به سل دست کم حدود ۱۵ نفر را به این بیماری مبتلا می کند. برخلاف تصور بسیاری از مردم، بیماری سل قابل درمان است و درصد قابل توجهی از بیماران هنگامی که تحت درمان قرار بگیرند کاملا بهبود می یابند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: طول دوره درمان ۶ ماه است که بیمار در دو ماه اول با ۴ قلم دارو و در ۴ ماه بعد با ۲ قلم دارو تحت درمان قرار می گیرد.

صادقی گفت: این داروها توسط مراکز بهداشتی به طور رایگان در اختیار بیماران مبتلا به سل قرار می‌گیرد. وی در آخر افزود: مهم ترین بیماری های ریوی عمدتا بیماری های عفونی مانند آنفلوانزا و ذات الریه هستند. بیماری های غیرواگیر نیز مانند بیماری های انسدادی روده و بیماری های ناشی از محیط های آلوده در دنیا در حال شیوع هستند که علت بسیاری از مرگ و میرها در جهان را شامل می شود.


کد مطلب: 42176

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42176/یک-بیمار-مبتلا-سل-۱۵-نفر-گرفتار-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir