کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران:

منشأ اکثر دردهای مزمن مشکلات روانشناختی است

24 مهر 1396 ساعت 9:34

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران با اشاره به اینکه اکثر دردهای مزمن منشأ روانشناختی دارند، گفت: آلودگی محیط، روابط اجتماعی و مشکلات روانشناختی از علل ایجاد درد به شمار می‌رود.


به گزارش فارس، معصومه ثابت کسایی در نشست خبری که در ارتباط با سیزدهمین کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد در ایران اظهار داشت: انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران از سال 73 در کشور راه‌اندازی شده و شاخه‌ای از این انجمن در دنیا به شمار می‌رود. 

وی افزود: درد یک مسئله مهمی بوده و همه رشته‌های پزشکی با آن سر و کار دارند، همچنین بومی‌سازی درد و تسکین آلام بیماران، رسیدن به راه‌های کلیدی تسکین درد از جمله اهداف تشکیل این انجمن به شمار می‌رود. 

ثابت کسایی با بیان اینکه درد جسمانی و روانی از یکدیگر تفکیک‌نپذیرند، گفت:‌ اکثر دردهای مزمن منشأ روانشناختی دارند و براساس آن نیز داروهای آرامبخش تجویز می‌شود، همچنین آلودگی محیط و روابط اجتماعی از جمله مسائلی است که بر روی موضوع درد تأثیرگذار است. 

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران با اشاره به بومی‌سازی درد گفت: انواع سردرد در کلانشهرهایی همچون تهران بیشتر از مناطق دیگر بوده و افرادی که در مناطق روستایی و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند نیز با دردهای متفاوتی مواجه هستند و این موضوع بومی‌سازی درد را آشکار می‌کند. 

وی تصریح کرد: دردهای تنشی در کلان‌شهرهایی همچون تهران بیشتر بوده که این مسئله لازم است مورد توجه قرار گیرد. همچنین از آنجایی که درد چند بعدی بوده، باید برای بررسی علت آن، جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان جهت رفع آن، گام درستی برداشت. 


کد مطلب: 42179

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42179/منشأ-اکثر-دردهای-مزمن-مشکلات-روانشناختی

میگنا
  https://www.migna.ir