سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۶:۴۲
کد مطلب: 4219
۰
۱

افزایش مرخصی پس از زایمان برای مادران/ مرخصی دو هفته‌ای برای پدران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از افزایش مرخصی پس از زایمان برای مادران خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی پیشنهاد وزارت بهداشت، پدران نیز هنگام تولد فرزند از دو هفته مرخصی برخوردار می شوند.
به گزارش مهر، دکترعلیرضا مصداقی‌نیا امروز شنبه در همایش روز جهانی تغذیه با شیر مادر افزود: اهمیت تغذیه با شیر مادر در دبیرستان‌ها باید اعلام و تقویت شود و آموزشهای دوران بارداری باید افزایش پیدا کند. به گفته وی، آموزش‌هایی نیز برای پرسنل بهداشتی درمانی و مراکز بیمارستان به منظور ترویج تغذیه با شیر مادر لازم است. وی شاخص زایمان سزارین را در کشور رو به افزایش خواند و گفت: شیردهی توسط مادران بسیار مهم است و عدم توجه به آن، پاسخ فرهنگ سازی غلطی است که در این زمینه صورت گرفته است.
 
مصداقی نیا با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج تغذیه با شیرمادر گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی بیمارستانهای دوستدار کودک اشاره کرد. حدود 530 بیمارستان دوستدار کودک در سطح کشور وجود دارد. ارزیابی تغذیه با شیرمادر در سه تا پنج روزگی، تقویت مراکز خاص مشاوره شیردهی و گسترش این مراکز نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در زمینه ترویج تغذیه با شیرمادر صورت گرفته است.
 
وی به اقدامات آموزشی برای آموزش پرسنل مراکز بهداشتی درمانی، بازآموزی پزشکان عمومی، بازآموزی متخصصان اطفال، ماماها، پرستاران و پزشکان فعال در بخش خصوصی به منظور ترویج تغذیه با شیرمادر اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه مرخصی پس از زایمان مادران اخیرا دفتر امور زنان ریاست جمهوری لایحه جدیدی را پیشنهاد داده بود که ما نیز پیشنهاد دادیم به منظور بررسیهای بیشتر از ارائه آن دست نگه دارند.
 
وی افزود: به این ترتیب، ماههای مرخصی پس از زایمان به ویژه برای مادرانی که زایمان دوقلو و یا بیشتر دارند افزایش می‌یابد. همچنین پیشنهاد ما آن است که برای پدران نیز مرخصی دوهفته‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانند کمک‌ حال مادران بوده و به ترویج تغذیه با شیرمادر کمک شود.
 
معاون بهداشتی وزیر بهداشت  تاکید کرد: لازم است از واردات بی‌رویه شیر مصنوعی جلوگیری شود و همچنین همه سازمانها و ارگانهای ذی‌ربط باید برای تغذیه کودکان با شیرمادران کمک کنند.
 
مصداقی نیا در ادامه به اقدامات وزارت بهداشت برای گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری مبنی بر لزوم پیگیری وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در زمینه برنامه پزشک خانواده و همچنین با توجه به پیگیریهای کمیسیون بهداشت و درمان، برنامه پزشک خانواده و گسترش آن به سراسر کشور به شدت پیگیری می‌شود. امیدواریم با بسته پزشک خانواده و تیم سلامت بتوانیم از ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان یک برنامه اصلی بهره‌برداری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

باتشکر از لووایح ارائه شده انشاالله از تصویب تا اجرا مدت طولانی طول نکشد تا مرخصیمان به اتمام برسد.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...