کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسائل مرتبط با رشته «نوروساینس» سریعتر در وزارت بهداشت تصویب شود

13 آبان 1396 ساعت 8:19

یک متخصص علوم اعصاب گفت: باید مسائل مرتبط با رشته «نوروساینس» هر چه سریعتر در وزارت بهداشت تصویب شود تا بتوان در مقاطع مختلف این رشته دانشجو پذیرش کرده و در این حوزه پیشرفت نمود.


به گزارش ميگنا دکتر حسن عباسیان در گفت وگو با ایسنا، با ابراز تاسف از ماندن رشته نوروساینس در مرحله بوروکراسی، افزود: در حال حاضر باید منتظر باشیم که چه زمانی وزارتخانه این طرح را تصویب می‌کند؛ طرح رشته نوروساینس نباید چند سال در بروکراسی گیر کرده، درصورتی که باید هرچه سریعتر نسبت به آن اقدام و وسایل آن خریداری شود؛ چراکه خرید این وسایل از دست دادن سرمایه نیست، بلکه عین سرمایه‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را توجیه کنیم تا در حوزه نوروساینس سرمایه‌گذاری کنند، عنوان کرد: خیرین بسیاری در حوزه درمان در موارد نیاز آماده مشارکت هستند، اما در خصوص پژوهش و تحقیقات این چنین نیست، لذا ما باید این موضوع را در جامعه ترویج دهیم که بخش تحقیقات جدا از بخش درمان و خدمت به مردم نیست.

عضو دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علم نوروساینس را علمی بین رشته‌ای دانست و افزود: نوروساینس علم مطالعه سیستم عصبی است و هر نوع مطالعه‌ای که در خصوص سیستم عصبی باشد، در حوزه نوروساینس قرار می‌گیرد.

عباسیان گفت: در تمام کارهای تحقیقاتی می‌توان نوروساینس را دخالت داد. نوروساینس بهترین علمی بوده که بشر تا به امروز کشف کرده است و از این رو باید حتما روی این علم سرمایه‌گذاری شود و خوشبختانه سرمایه‌گذاران متوجه این مساله شده‌اند و هم بخش خصوصی و هم دولتی سرمایه‌های خوبی در این راه گذاشته‌اند.

وی در خصوص جایگاه نوروساینس در ایران، اظهار کرد: این علم در کشور ما شکوفا شده است و در حال حاضر در مرحله‌ای قرار داریم که همه به اهمیت آن پی برده‌اند و دانشگاه‌ها مشغول تحقیق روی آن هستند. از سال گذشته دپارتمان علوم اعصاب در دانشکده پزشکی مشهد راه‌اندازی شده است که این امر نشان می‌دهد اهمیت این علم رو به افزایش است.


کد مطلب: 42322

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42322/مسائل-مرتبط-رشته-نوروساینس-سریعتر-وزارت-بهداشت-تصویب-شود

میگنا
  https://www.migna.ir