کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتیاد به رسانه مثل اعتیاد به مواد مخدر است

اعتیاد رسانه‌ای زندگی را مختل می‌کند

13 آبان 1396 ساعت 21:04

یک استاد دانشگاه گفت: اعتیاد رسانه‌ای باعث مشکلات روحی و روانی در افراد شده و از این طریق، زندگی آن‌ها را دچار اختلال می‌کند.


به گزارش میگنا رضاعلی نوروزی، عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: باید به خلأهایی که باعث گرایش جوانان به فضای مجازی می‌شود، توجه بیشتری داشت و برای رفع آنها تلاش کرد؛ در واقع با شناخت دقیق علت‌هاست که می‌توان معلول را حل کرد و صرف پرداختن به معلول، اثربخش نیست.
وی افزود: اگر دلیل گرایش جوانان به فضای مجازی، بیکاری است، باید کار بهتری برای آنها در نظر گرفته شود و اگر از سر کنجکاوی می‌باشد، باید از همین مسئله در جهت رشد آنها استفاده کرد، ضمن اینکه مقابله با این مسئله باید به صورت تدریجی باشد.
نوروزی در رابطه با میانگین سنی ابتلا به اعتیاد رسانه‌ای گفت: این مسئله عمدتا بزرگسالان را درگیر می‌کند و کودکان و نوجوانان بیشتر به بازی و فیلم وابسته‌اند.
وی با بیان اینکه اعتیاد به فضای رسانه، سبب غفلت فرد از کار و خانواده و زندگی خود می‌شود، ادامه داد: اعتیاد به  رسانه مثل اعتیاد به مواد مخدر می‌باشد که فرد مشتاق است هر لحظه با آن در ارتباط باشد. این نوع اعتیاد، باعث اختلال در زندگی فرد می‌شود و بالطبع سبب مشکلات روحی و روانی و ایجاد چالش در تعاملات میان فردی شده و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: بیکاری، فقدان برنامه‌ریزی و عدم انگیزه برای تحصیل دلیل عمده اعتیاد جوانان به فضای مجازی است.
وی عنوان کرد: وجه تمایزی میان اعتیاد به فضاهای مجازی مذهبی و غیر آن وجود ندارد و ممکن است فردی در فضای مذهبی نیز دچار اعتیاد شود؛ در واقع دینداری با اعتیاد به فضای رسانه نسبتی ندارد.
 
 


کد مطلب: 42328

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42328/اعتیاد-رسانه-ای-زندگی-مختل-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir