به گزارش دیجیتال ترندز، شیوه به اشتراک گذاری اخبار و دیدگاه ها در توئیتر می تواند مشکلات، بیماری های ذهنی افراد و از جمله افسردگی را مشخص کند.
بررسی های مشترک محققان دانشگاه های هاروارد، استنفورد و ورمونت که با بررسی و تحلیل داده های هزاران کاربر توئیتر صورت گرفته، نشان می دهد که تغییر در لحن و بیان کاربران به سادگی قابل شناسایی است و این امر با اختلالاتی همچون افسردگی و نگرانی در ارتباط است.
الگوریتمی که پژوهشگران به همین منظور ابداع کرده اند ۱۰۰ تا ۲۰۰ روز زودتر از مراکز درمانی قادر به تشخیص ابتلای افراد به افسردگی و برخی بیماری های روحی و روانی مشابه، است.
آن دسته از کاربران توئیتر که با مشکل افسردگی دست و پنجه نرم می کنند بیشتر از کلمات منفی مانند نه، هرگز و مرگ استفاده کرده و کمتر از کلمات مثبتی مانند شاد بهره می گیرند. کاربران افسرده تر همچنین به ندرت عکس ارسال می کنند.
این محققان امیدوارند یافته هایشان به تشخیص سریع تر و درمان بهتر بیماری های روحی و روانی کمک کند. نتایج این بررسی ها در نشریه نیچر منتشر شده است.
منبع: مهر