کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلال روانی خطرناکی که سیستم ایمنی بدن را از بین می‌برد

17 آبان 1396 ساعت 22:36

مشکلات و اختلال‌های روانی افزون بر دگرگونی حالت‌های روحی به سلامت جسمی افراد نیز آسیب جدی می‌رسانند و آنها را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های مرگبار می‌کنند.


میگنا: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ابتلا به اختلال روانی خطرناک افسردگی سبب آسیب به سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

آسیب دیدن سیستم ایمنی، راه نفوذ انواع بیماری‌ها حتی بیماری‌های خود ایمنی را هموار کرده و از طول عمر طبیعی فرد می‌کاهد؛ کارشناسان آمار افسردگی در زنان را به ویژه در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بالاتر از مردان می‌دانند.


بر اثر افسردگی فرد نسبت به کارهایی همچون رسیدگی به بهداشت شخصی، ورزش، تنظیم رژیم غذایی، حفظ تناسب اندام، مراجعه به پزشک و انجام معاینه و آزمایش‌های دوره‌ای بی علاقه می‌شود و با درصد بالایی خطر انجام کارهایی همچون مصرف مواد غذایی مضر، چاقی،اضافه وزن، مصرف سیگار و حتی اعتیاد به مواد مخدر و الکل را پیدا می‌کند.

کارشناسان هشدار می‌دهند ابتلا به افسردگی و درمان آن زمان بر است و نیاز به نظارت پزشکی و حتی درمواردی مصرف دارو دارد تا بیماری کنترل شود.

بر اثر ابتلا به افسردگی شدید هورمون استرس در بدن ترشح می‌شود که سبب سرکوب سیستم ایمنی بدن و خطر ابتلا به بیماری هایی همچون آنفلوآنزا، آرتریت و حتی سرطان در افراد می‌شود.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با تحقیق بر روی بیش از سه هزار و ۴۱۰ فرد داوطلب طول سال‌های ۱۹۵۲، ۶۷، ۶۸، ۹۰، ۹۱ و ۲۰۱۱ به دست آورده اند.

از جمله نشانه‌های افسردگی می‌توان موارد زیر را نام برد:

بی علاقگی به زندگی، تمایل به مرگ و خودکشی، پرخوری یا بی اشتهایی مفرط، بی توجهی به ظاهر و حضور در اجتماع، پرخاشگری، گوشه گیری، گریه و بی قراری، استرس، خودآزاری، کاهش سطح تمرکز و سردرد‌های شدید است.


کارشناسان به افرادی که به دلیل‌های مختلف دچار افسردگی شده اند توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود با متخصص روانشناس، مشاوره انجام دهند، رژیم غذایی سالم داشته باشند، عامل اصلی افسردگی خود را بشناسند و با راهکار‌هایی حس افسردگی را در خود از بین ببرند، در معرض تماس مستقیم با نور خورشید قرار داشته باشند، زیرا نور خورشید در درمان افسردگی موثر است، لباس‌هایی به رنگ شاد بپوشند و به ظاهر خود اهمیت دهند.
-

منبع:Dailymail

باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 42362

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42362/اختلال-روانی-خطرناکی-سیستم-ایمنی-بدن-بین-می-برد

میگنا
  https://www.migna.ir