کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوش‌های سرسیاه از چه خبر می‌دهند؟

18 آبان 1396 ساعت 21:00

جوش های صورت بر حسب منطقه ای که بروز می کنند می توانند نسبت به برخی عادت ها مانند عادت هایی غذایی، استرس و برخی مشکلات دیگر هشدار دهند.


جوش های صورت بر حسب منطقه ای که بروز می کنند می توانند نسبت به برخی عادت ها مانند عادت هایی غذایی، استرس و برخی مشکلات دیگر هشدار دهند. داشتن جوش های سرسیاه روی پوست صورت ناشی از مشکلات داخلی بدن است که باید به آن توجه شود. اگر شما هم دچار جوش های سرسیاه زیادی روی نواحی مختلف صورت تان هستید، در ابتدا به دنبال علت اصلی آن باشید.


جوش های سر سفید برجستگی های سفیدی هستند که از سطح پوست بیرون نزده اند. این جوش ها زمانی بروز می کنند که مازاد سبوم پوست منافذ را مسدود می کند. تمیز کردن روزانه و بادقت پوست برای کاهش مازاد سبوم و در نتیجه مقابله با جوش های سرسفید توصیه می شود.

جوش های پاپول برآمدگی های قرمز رنگ روی پوست بوده و فاقد چرک هستند. در این دسته جوش هایی نیز وجود دارند که بسیار کوچک و گرد بوده و تقریبا بدون درد و اذیت هستند.

علاوه بر جوش های سرسیاه و دیگر انواع جوش ها کیست ها نیز وجود دارند. در این صورت ما با انواع آکنه ها طرف هستیم که حتی ممکن است دردناک نیز باشند، چون حاصل التهاب هایی در عمق پوست هستند و ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها روی پوست باقی بمانند.

در نهایت می توان به آکنه های کنگلوبوتا اشاره کرده که معمولا روی شانه ها، پشت، ران ها و سینه بروز می کنند. امکان اینکه جای این نوع آکنه ها روی پوست بماند بیشتر است.

جوش های سرسیاه روی پیشانی

اگر جوش های سرسیاه روی پیشانی و اطراف ابروهایتان است ممکن است به مشکلاتی در ناحیه روده ها مربوط باشد. جوش های سرسیاهی که روی انتهای بینی و بین ابروها بروز می کند می توانند نشان دهنده وجود اختلالی در عملکرد کبد باشد.

برای مقابله با این جوش ها ابتدا بهتر است از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی ها خودداری کنید. همچنین توصیه می شود از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز پرهیز شود.

جوش های سرسیاه روی بینی

داشتن جوش های سرسیاه روی بینی نشان دهنده وجود بیماری در عملکرد دستگاه قلب و عروق است. البته نیازی به نگرانی نیست چون در اغلب موارد این جوش های به استرس بالا مربوط می شوند.

اگر از وجود این جوش ها کلافه شده اید بهتر است سبک زندگی تان را اصلاح کنید و زندگی سالمی در پیش بگیرید. به آرامش تان اهمیت بدهید و به اندازه کافی بخوابید.

جوش های سرسیاه روی گوش ها

اگر جوش های سرسیاه روی گوش ها بروز می کنند باید به سلامت کبد و دستگاه ادراری تان دقت بیشتری داشته باشید. چون این ناحیه مربوط به عملکرد خوب کلیه ها مربوط می شود.

برای مقابله با تشدید جوش های سرسیاه بهتر است از مصرف زیاد نمک و قهوه خودداری کنید. علاوه بر این اگر آب زیادی نمی نوشید باید میزان آب مصرفی روزانه تان را تا دو لیتر افزایش دهید.

جوش های سرسیاه روی گونه ها

اگر جوش های سرسیاه روی استخوان گونه ها و روی بخش فوقانی گونه ها بروز می کند باید حواستان را جمع کنید. چون این منطقه معمولا به عملکرد ریه ها و برونش ها و در واقع دستگاه تنفسی مربوط می شود. با این حال این مسئله ممکن است به یک آلرژی ساده و مشکلات دندانی نیز مربوط شود. بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

بهتر است برای مقابله با جوش های سرسیاه این مناطق مراقب دستگاه تنفسی تان باشید و از سلامت آن مطمئن شوید. بهتر است در طبیعت گشت بزنید، هوای تازه استشمام کنید و مهم تر از همه اینکه سیگار را ترک کنید.

علاوه بر ترک سیگار حتما از افراد سیگاری نیز دوری کنید چون قرار داشتن در معرض دود سیگار دیگران نیز به اندازه سیگار کشیدن آسیب رسان است. همچنین لازم است بهداشت حفره دهان را رعایت کرده و شیرینجات و نوشیدنی های شیرین کمتری مصرف کنید.

جوش های سرسیاه روی لب ها

اگر جوش های سرسیاه روی مناطق دور دهان و لب ها بروز می کند ممکن است به مشکلات گوارشی، معده درد و بیماری سلیاک مربوط باشد.

اگر فست فود زیادی مصرف می کنید فورا این کار را ترک کنید و یا مصرف تان را به حداقل برسانید. علاوه بر این حتما مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی روزمره تان بکنید.

جوش های سرسیاه روی چانه

جوش های سرسیاه روی چانه به مشکلات تخمدان و به طور روشن تر به مشکلات دستگاه تولیدمثل مربوط می شود. دلیل دیگر آن نیز می تواند به اختلالات هورمونی مربوط شود. برای ارزیابی اهمیت مشکل باید به میزان و همچنین شدت بروز جوش های سرسیاه دقت کنید.

بهتر است ابتدا به پزشک زنان مراجعه کنید تا مشکل تان از درون بررسی شود. استفاده از کرم هایی که به خشک شدن جوش های سرسیاه کمک می کنند نیز کمک کننده است.

تبیان


کد مطلب: 42369

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42369/جوش-های-سرسیاه-خبر-می-دهند

میگنا
  https://www.migna.ir