کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«سلامت من، حق من»، شعار کمپین روز جهانی ایدز

ایسنا , 10 آذر 1396 ساعت 20:58

با توجه به تاکید سازمان جهانی بهداشت (WHO) برضرورت دسترسی ۳۶.۷ میلیون بیمار آلوده ویروس «اچ آی وی» به هدف پوشش‌دهی جهانی سلامت تا سال ۲۰۳۰ میلادی، شعار کمپین روز جهانی ایدز امسال با عنوان «سلامت من، حق من»انتخاب شده است.


میگنا: اچ آی وی ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله‌ور می‌شود و توان سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با عفونت‌ها و برخی انواع سرطان‌ها تضعیف می‌کند. این ویروس به عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی آسیب زده و آن را مختل می‌کند و بنابراین به تدریج افراد آلوده به این ویروس دچار نقص سیستم ایمنی می‌شوند.

بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر ۵۴ درصد بزرگسالان و ۴۳ درصد کودکان آلوده‌ به این ویروس درمان‌های مادام‌العمر آنتی رتروویرال دریافت می‌کنند. اگرچه تلاش‌های بیشتر برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری عفونی نیاز است اما نکته مثبت‌تر اینجاست که پوشش‌دهی برنامه Global ART برای زنان باردار و شیرده که آلوده به این ویروس هستند تا ۷۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در حالی که در سال ۲۰۰۰ میلادی تنها ۶۸۵ هزار بیمار آلوده به اچ آی وی به درمان آنتی رتروویرال دسترسی داشتند اما تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی حدود ۲۰.۹ میلیون نفر از افراد نیازمند به درمان، به این داروهای حیاتی دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش روزنامه مترو- چاپ انگلیس، در کمپین روز جهانی ایدز از تمام مردم سراسر دنیا خواسته می‌شود که به برنامه‌های مقابله با «ننگ اجتماعی» مرتبط با این بیماری بپیوندند و به این ترتیب برای متوقف‌سازی انتقال و شیوع این ویروس کمک و همیاری کنند.
هدف از راه‌اندازی این کمپین‌ها و برنامه‌ها تشخیص زودهنگام ایدز است چرا که همین اقدام اولیه، اهمیت بسیاری برای دسترسی هر چه زودتر بیمار به درمان‌های تخصصی و حیاتی دارد.


کد مطلب: 42599

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42599/سلامت-حق-شعار-کمپین-روز-جهانی-ایدز

میگنا
  https://www.migna.ir