سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
کد مطلب: 42601
۴

تغییر زنگ مدرسه سرآغاز تحولات بزرگ

تغییر زنگ مدرسه سرآغاز تحولات بزرگ
میگنا: مؤسسه راند اروپا اولین تجزیه و تحلیل از پیامدهای اقتصادی تغییر ساعت شروع مدرسه در ۴۷ ایالت آمریکا را منتشر کرده است. این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد تغییر زمان شروع مدارس در کشور تا ساعت 8:30، می‌تواند به ۸۳‌ میلیارد دلار سود اقتصادی در ایالات متحده، در یک‌دهه منجر شود که درحال‌حاضر بیشتر از هزینه به‌ازای هر دانش‌آموز به‌دلیل تأخیر زمان شروع مدرسه تا ساعت 8:30 صبح است. 
هزینه‌های هر دانش‌آموز عمدتا به‌دلیل حمل‌ونقل است، مانند مسیرهای اتوبوس که تحت‌تأثیر تغییر زمان شروع مدرسه قرار خواهد گرفت. این مطالعه، یک مدل جدید اقتصاد کلان برای دستاوردهای اقتصادی ایالات متحده را در بیش از ۲۰ سال تا پیش از سال ۲۰۱۷ استفاده کرده و ۱۴۰‌میلیارد دلار پس از ۱۵ سال به‌دست آورد. به‌طور متوسط ​​این افزایش سالانه به میزان 9.3 ‌میلیارد دلار در هر سال مربوط می‌شود که تقریبا درآمد سالانه لیگ بیس‌بال است. دستاوردهای اقتصادی که از طریق مدل مطالعه پیش‌بینی شده است، از طریق عملکرد آکادمیک و حرفه‌ای بالاتر دانش‌آموزان و کاهش میزان تصادف اتومبیل در میان نوجوانان به‌دست می‌آید. 
تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌دهد یک ساعت خواب اضافه، به‌طور متوسط احتمال فارغ‌التحصیلی دبیرستان را تا 13.3 درصد و میزان حضور در دانشگاه را تا 9.6 درصد افزایش می‌دهد. این تأثیرات مثبت بر شغل‌هایی که نوجوانان در آینده می‌توانند به‌دست آورند نیز مشاهده می‌شود و به‌نوبه‌خود تأثیر مستقیمی بر چگونگی کمک فرد به اقتصاد در درآمد مالی آینده دارد. 

داده‌های مربوط به مرگ‌ومیر ناشی از تصادف اتومبیل نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از این تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است. تأثیر تصادفات اتومبیل و مرگ زودهنگام جوانان، بر عرضه نیروی کار آینده در اقتصاد تأثیر منفی دارد. 

از منظر سلامت، آکادمی آمریکایی کودکان و انجمن پزشکی آمریکا توصیه می‌کنند که مدارس متوسطه و دبیرستان کلاس‌های خود را قبل از ساعت 8:30 صبح شروع نکنند تا با تغییر زیست‌شناختی شناخته‌شده در برنامه خواب و بیداری نوجوانان مطابقت داشته باشند. بااین‌حال یک مطالعه قبلی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های فدرال تخمین زده است که ۸۲ درصد از مدارس متوسطه و دبیرستانی در ایالات متحده قبل از ساعت 8:30 شروع می‌شوند. زمان شروع مدرسه به‌طور فزاینده‌ای تبدیل به موضوع داغ مورد بحث در مدارس در سراسر ایالات متحده شده است، در‌حالی‌که قانون‌گذاران کالیفرنیا در حال پیش‌بینی پیشنهادی برای شروع دوره‌های متوسطه و دبیرستان تا ساعت 8:30 صبح نبوده‌اند. 

وندی تروکسل، محقق ارشد رفتاری و اجتماعی در مؤسسه راند، می‌گوید: «سال‌هاست که ما درباره خواب ناکافی در میان نوجوانان که یک اپیدمی بهداشت عمومی است، صحبت کردیم اما پیامدهای اقتصادی نیز بسیار مهم است. از دیدگاه سیاست‌گذاری، پیامدهای بالقوه این مطالعه بسیار مهم است. مزایای اقتصادی شایان‌توجه که از تأخیر آغاز ساعات مدارس تا 8:30 صبح در چند سال احساس می‌شود، از منظر بهره‌وری و سودمندی هم به نفع سلامت عمومی نوجوانان و هم شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه است».

مارکو هافنر، اقتصاددان ارشد مؤسسه راند، وابسته به مؤسسه راند اروپا، می‌گوید: «یک تغییر کوچک می‌تواند منافع اقتصادی بزرگی را در زمان کوتاهی برای ایالات متحده به ارمغان بیاورد. در واقع سطح بهره و زمان لازم برای به‌دست‌آوردن مجدد هزینه ناشی از تغییر سیاست، از لحاظ اقتصادی بی‌سابقه است».
 

هرچند توصیه می‌شود که هر شب نوجوانان به‌طور متوسط ​​هشت تا ۱۰ ساعت خواب داشته باشند، گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی کمتر از هفت ساعت خواب در شبانه‌روز دارند. شواهد قبلی نشان داده است که کمبود خواب میان نوجوانان با پیامدهای ناگوار متعددی، از جمله سلامت جسمی و روانی، مشکلات رفتاری، افکار و حتی تلاش برای خودکشی و مشکلات توجه و تمرکز همراه است. 

هافنر گفت: «ما در پیش‌بینی سود هزینه، در جهت ایجاد دستاوردهای اقتصادی، یک رویکرد محافظه‌کارانه را در پیش گرفته‌ایم». ما سایر اثرات خواب ناکافی، مانند افزایش میزان خودکشی، افزایش چاقی و مسائل بهداشت روانی را که تعیین دقیق مقدار همه آنها دشوار است در نظر نگرفتیم. بنابراین احتمال دارد که مزایای اقتصادی و بهداشتی گزارش‌شده از تأخیر زمان شروع مدارس در بسیاری از ایالات آمریکا حتی بالاتر باشد. این مطالعه به‌دنبال یک تحقیق قبلی از مؤسسه راند اروپا در نوامبر ۲۰۱۶ است که زیان‌های اقتصادی ایالات متحده را به میزان ۴۱۱‌ میلیارد دلار در سال (معادل 2.28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور) به‌دلیل خواب کم در میان نیروی کار خود نشان می‌داد. 

منبع: ساینس دیلی
برگردان: زهرا سعیدی، کارشناس‌ارشد سیاست‌گذاری عمومی
وب‌سایت سیاست‌گذاری عمومی ایران
مرجع : شرق
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی