سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۰:۰۹
کد مطلب: 42663
۵

اعضای انجمن روانشناسی ایران شعبه قم مشخص شدند

اعضای انجمن روانشناسی ایران شعبه قم مشخص شدند
به گزارش میگنا وحید دادگر در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: انجمن روانشناسی ایران با ۲۳ هزار عضو یک انجمن فراگیر و جامع در کشور است و اقداماتی از قبیل انتشار مجلات، برگزاری نشست های کاربردی، کارگاه های تخصصی و همایش های علمی را به منظور افزایش دانش علمی دانشجویان و متخصصان این حوزه انجام میدهد که عاملی برای گسترش و پیشبرد علم روانشناسی در کشور است.

نماینده و ناظر انجمن روانشناسی ایران در خصوص انتخابات شعبه قم بیان کرد: به منظور توسعه دقیق و همه جانبه این علم در همه استان ها این انتخابات در قم برگزار شد و نقطه شروعی برای فعالیت این انجمن در استان قم خواهد بود.
ناظر انجمن روانشناسی ایران افزود: در جلسه امروز که در تالار اندیشه دانشگاه قم با حضور 28 نفر برگزار شد، ۲۵ نفر عضو پیوسته انجمن روانشناسی ایران حق رای داشتند که پس از اخذ رای از میان 1۲نفر کاندید که ۹نفر داوطلب حضور در شورای اجرایی و ۳ نفر دواطلب حضور به عنوان بازرس بودند در پایان آقایان علیرضا آقا یوسفی، حسن میرزا حسینی، بهروز قلایی، محمدحسین جواهری و محمدرضا سیاحت جباری به عنوان اعضای اصلی شورای اجرایی انتخاب شدند و ۲نفر نیز عضو علی البدل برای این شورا انتخاب شد. محمد امینی قمی نیز به عنوان بازرس اصلی منتخب شد که یک نفر  بازرس علی البدل نیز انتخاب شد.
 
همچنین عباس حبیب زاده معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم، امروز در مراسم انتخابات شعبه قم انجمن روانشناسی ایران، در دانشگاه قم اظهار داشت: برگزاری این انتخابات و تشکیل انجمن روانشناسی ایران توفیقی برای دانشگاه قم است و میتواند نقطه عطفی در راستای گسترش این رشته باشد، دانشگاه قم نیز در صدد گسترش رشته روانشناسی بوده و اقدامات اولیه جهت تشکیل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی انجام شده است.

وی افزود: دانشگاه قم با حضور هشت هزار دانشجو در ۶ دانشکده و دارا بودن۲۹۰هیئت علمی پتانسیل مناسبی در کسب موفقیت در روانشناسی را داراست.

علیرضا آقا یوسفی مدیرگروه روانشناسی دانشگاه پیام نور قم نیز در این مراسم بیان کرد: انجمن روانشناسی ایران  با دارا بودن بیشترین عضو، یکی از قدیمی ترین انجمن های جامع روانشناسی است و تمام گرایشات روانشناسی را پوشش میدهد و سابقه بسیار خوبی دارد و ششمین کنگره این انجمن حدود یک ماه گذشته انجام شده است.

بازرس سازمان نظام رواشناسی و مشاوره کشور افزود: طبق بررسی ها استان قم از نظر پرداختن به موضوع روانشناسی متاخر و در رقابت با استان های مجاور عقب تر بوده و در استان قم در این زمینه کاری انجام نشده است و هیچ انجمن علمی و مجله علمی پژوهشی در استان وجود ندارد، ایجاد شعبه انجمن روانشناسی ایران در استان قم فرصت خوبی برای انجام همایش ها و کارگاه های مختلف برای دانشجویان در راستای پر کردن این خلا است.

حسن میرزا حسینی مدیرگروه رشته مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز در ادامه مراسم، اظهار داشت: خوشحالیم که استان قم میتواند انجمن روانشناسی داشته باشد که تشکیل انجمن سرآغاز یک راه جدید است، با توجه به اینکه حمایت چندانی از انجمن ها نمیشود و نقش مهمی در تصمیم گیری ها ندارند اما باید تلاش کرد و پیش رفت تا بتوان به نتایج خوبی رسید.

وی اضافه کرد: فارغ التحصیل شدن اولین دانشجویان مقطع دکتری در استان قم میتواند نوید بخش یک جنبش و حرکت باشد و امیدواریم تا این حرکت نتیجه بدهد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.