پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۷
کد مطلب: 42770
۰

جایگزین داروهای ضد افسردگی را بشناسید و خودتان را نجات دهید!

جایگزین داروهای ضد افسردگی را بشناسید و خودتان را نجات دهید!
میگنا: امروزه بر همگان عیان است که تعداد کسانی که در جهان از افسردگی و همچنین اضطراب در عذاب هستند زیاد است و متاسفانه روز به روز نیز در حال افزایش. برخی مواد وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان جایگزین‌هایی برای داروهای ضد افسردگی استفاده کرد. با توجه به عوارض بی اندازه داروهای ضد افسردگی نت‌نوشت به شما جایگزین داروهای ضد افسردگی را معرفی خواهد کرد تا هر چه زودتر از مصرف این مواد شیمیایی مضر خلاص شوید!

مشکل افسردگی مشکلی ست جهان‌شمول و به همین سبب امروزه بیش از هر زمانی دیگر در باب آن بحث می‌شود. امروزه بر همگان عیان است که تعداد کسانی که در جهان از افسردگی و همچنین اضطراب در عذاب هستند زیاد است و متاسفانه روز به روز نیز در حال افزایش. صرفاً یک گروه سنی خاص، یا یک قوم، نیستند که به افسردگی دچار اند بلکه، همان‌گونه که در بالا نیز گفته شد، افسردگی مشکلی ست جهان‌شمول، به گونه‌ای که بر طبق آمار وزارت جهانی بهداشت حدود ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری دچار اند. از تبعات افسردگی همین بس که سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر در جهان به‌واسطه‌ی خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. با توجه به عوارض بی اندازه داروهای ضد افسردگی نت‌نوشت به شما جایگزین داروهای ضد افسردگی را معرفی خواهد کرد تا هر چه زودتر از مصرف این مواد شیمیایی مضر خلاص شوید!

عوارض جانبی مصرف داروهای ضد افسردگی
جهت تشخیص افسردگی در افراد، می‌بایست از بروز ناراحتی دو هفته زمان بگذرد. افزون بر این، تشخیص این امر شامل توجه به چند تغییر است: تغییر در میزان انرژی، تغییر در تمرکز، تغییر در عادات خواب، تغییر در تصور فرد از خود و دست‌آخر وجود افکار خودکشی.
پس از تشخیص افسردگی، از درمان‌های آن، همچون درمان‌های روان‌شناختی (مثل روان‌درمانی گروهی) و یا داروهای ضد افسردگی، استفاده می‌شود. اما در صورت استفاده از داروهای ضدافسردگی ممکن است برخی عوارض جانبی ناخواسته فرد را درگیر سازند. لذا برای مصرف این داروها توجه به سطح افسردگی و همچنین سن بیمار و برخی عوامل دیگر ضروری است.
داروهایی همچون Prozac، Luvox، Celexa، Paxil، Lexapro و Zoloft عموماً برای درمان افسردگی و اضطراب مصرف می‌شوند. این داروها اغلب به کاهش علائم افسردگی منجر می‌شوند و نمی‌توانند علت افسردگی را از میان ببرند. لذا بهتر است برای درمان این بیماری، از داروهای ضد افسردگی در کنار روان‌درمانی جهت شناخت علت یا علل ریشه‌ای و رفع آن‌ یا آن‌ها استفاده شود.

به صورت کلی، مصرف داروهای ضد افسردگی با عوارضی همراه است.
عوارضی همچون:
    اختلال در عملکرد جنسی
    حالت تهوع
    خشکی دهان
    افزایش وزن
    اختلالات خواب

اما برخی مواد وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان جایگزین‌هایی برای داروهای ضد افسردگی استفاده کرد. در ادامه به معرفی این مواد می‌پردازیم.

جایگزین داروهای ضد افسردگی

۱- روغن ماهی:
روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب ضروری و چربی‌های امگا ۳ است و می‌تواند موجب تقویت سلامت بدن شود. این روغن نه تنها یک ضد التهاب طبیعی است بلکه بر روی شیمی مغز نیز مؤثر می‌باشد. در واقع مصرف چربی‌های امگا ۳ برای بدن جهت انتقال سینگال‌های عصبی، بدون آن‌که فرد دچار اضطراب و افسردگی شود، ضروری است. البته که می‌توان مکمل امگا ۳ را به راحتی از داروخانه‌ها تهیه کرد، اما بهتر است این مکمل را از منابع طبیعی همچون ماهی، گردو، جلبک‌ها،  تخمه کدو و دانه کنجد دریافت کرد.

۲- ویتامین D:
ویتامین D از جمله مواد لازم برای فعالیت ذهن و بدن است. این ویتامین در ایمنی، سلامت استخوان، سلامت دندان و همچنین تقویت خلق و خو مؤثر می‌باشد. در کل بهتر است از پزشک خود درباره‌ی مصرف مکمل ویتامین D پرسش کنید. همچنین مقادیر مناسبی از این ویتامین را می‌توانید با روزانه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن دریافت نمایید.

۳- پروبیوتیک‌ها:
پروبیوتیک‌ها فواید متعددی برای بدن به همراه دارند: فرآیند هضم را تقویت می‌کنند، موجب افزایش ایمنی می‌شوند و به جذب مواد مغذی کمک می‌کنند. روده بیش از ۱۰۰ میلیون نورون دارد و به همین دلیل آن را با نام «مغز دوم» می‌شناسند. در واقع، بیش از ۹۰ درصد سروتونین بدن نه در مغز که روده تولید می‌شود. لذا برای مبارزه با استرس و داشتن احساسی خوب، حفظ فلور روده سالم، از جمله پروبیوتیک‌ها، ضروری می‌باشد.

۴- ویتامین B12:
ویتامین B12 نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در بهبود وضعیت روحی مفید و جایگزین داروهای ضد افسردگی باشد. این ویتامین را می‌توان به صورت مکمل مصرف کرد. کمبود این ویتامین منجر به خستگی، منفی‌اندیشی و بی‌حوصلگی می‌شود.

۵- تریپتوفان:
۵ هیدروکسی تریپتوفان به وسیله‌ی آمینو اسید تریپتوفان تولید می‌شود. این ماده به طور طبیعی در تخم‌مرغ، مرغ، ماهی، دانه‌ها و آجیل وجود دارد. البته آن را می‌توان به صورت مکمل نیز مصرف کرد.

۶- ال-تئانین:
ال-تئانین یک اسیدآمینه است که عموماً آن را به عنوان یک جایگزین داروهای ضد افسردگی می‌شناسند، آرامش‌بخشی بدون عوارض جانبی‌ای همچون خواب‌آلودگی. این ماده، که در چای سبز وجود دارد، با تأثیر بر روی سروتونین و دوپامین موجب بهبود روحیه و کاهش اضطراب می‌شود
 
 
 
مرجع : نت نوشت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.