چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - 26 Sep 2018
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
کد مطلب: 42820
۰
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس:

برگزاري هشتمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی با محوریت رانندگی پرخطر در شيراز

به گزارش میگنا خبر جنوب نوشت: دکتر سید تقی حیدری گفت: الگوهای اپیدمیولوژی، جراحت ها در رانندگی پر خطر، نقش قانون در پیشگیری از رانندگی پر خطر در حوادث ترافیکی، شیوع عوامل تاثیر گذاری مانند عوامل محیطی، فیزیولوژیکی و روانی بر رانندگی پر خطر، مشارکت اجتماعی و تغییرات رفتاری در رانندگی پر خطر و عوامل جامعه شناختی و روانشناختی رانندگی پر خطر، محورهای این سمینار است.
 
وی ادامه داد: 30 تا 40 سخنران کلیدی از ایران، آمریکا و آلمان در این گردهمایی به بررسی بار حوادث ترافیکی و عوامل رانندگی پر خطر می پردازند. رییس اورژانس آلمان، یکی از معاونین وزارت کشور آلمان و یک تیم روان شناسی قوی از این کشور در همایش شرکت می کنند و نتایج تحقیقات خود در حوزه های یاد شده را ارایه می دهند.
 

دکتر حیدری یادآور شد: تیم تحقیقاتی آلمان طی یک پروژه دستگاه دیجیتالی که طراحی کرده اند را بر روی مچ راننده می بندند تا رفتارهای او را در زمینه هایی از قبیل استرس و واکنش ها بررسی نمایند و دلایل بروز آن ها را به منظور کاهش حوادث ترافیکی کشف نمایند.

دبیر علمی سمینار گفت: با توجه به این که در حال حاضر، تاثیر مصرف الکل بر رانندگی پر خطر در دنیا مورد بحث بسیار است، توجه به این مقوله و در نظر گرفتن جریمه های بیشتر برای رانندگانی که پس از مصرف الکل رانندگی می کنند در کشور نیز ضروری است.

دکتر حیدری ادامه داد: طبق برخی گزارش ها در محورهایی از شیراز نیز افرادی بعد از مصرف الکل رانندگی می کنند و با توجه به این که الکل 100 برابر خطر تصادف را افزایش می دهد، جریمه 400 هزار تومانی در این مورد اندک است.

وی یادآور شد: بسیاری از رانندگی های پرخطر و تصادفات منجر به فوت ناشی از مصرف الکل است. طبق بررسی ها اکثر موتورسواران استفاده کننده از این مخدر کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، سابقه تصادف بیشتری دارند و تعداد اخطارهای آن ها زیاد تر است.

دکتر حیدری در ادامه گفت: 5 تا 10 درصد افراد در فارس بیش فعال هستند که می توانند در افزایش رانندگی پر خطر تاثیر داشته باشند چرا که آن ها دچار واکنش دیرتر و دارای تمرکز کمتر می شوند و به طور کلی رانندگی پر خطرتری خواهند داشت.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس افزود: واکنش های پرخاشگرانه عجیب و غریب رانندگان یکی از عوامل بروز حوادث ترافیکی و مرگ و میرها است. متاسفانه برخی افراد تمامی مشکلات و بی حوصلگی های ناشی از اتفاقات کاری و زندگی را در نوع رانندگی خود بروز می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید کودکان را تنبیه کنیم؟
کلاس‌های اجباری «سلامت روان» در نیوریورک
توصیه‌هایی برای داشتن روابط دوستانه بهتر
دبستان‌های کشور شکوفه باران شد
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...