کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس:

برگزاري هشتمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی با محوریت رانندگی پرخطر در شيراز

6 دی 1396 ساعت 9:33

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس از برگزاری هشتمین سمینار بین المللی کاهش بار حوادث ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو با محوریت رانندگی پر خطر 11 و 12 بهمن ماه در شیراز خبر داد.


به گزارش ميگنا خبر جنوب نوشت: دکتر سید تقی حیدری گفت: الگوهای اپیدمیولوژی، جراحت ها در رانندگی پر خطر، نقش قانون در پیشگیری از رانندگی پر خطر در حوادث ترافیکی، شیوع عوامل تاثیر گذاری مانند عوامل محیطی، فیزیولوژیکی و روانی بر رانندگی پر خطر، مشارکت اجتماعی و تغییرات رفتاری در رانندگی پر خطر و عوامل جامعه شناختی و روانشناختی رانندگی پر خطر، محورهای این سمینار است.
 
وی ادامه داد: 30 تا 40 سخنران کلیدی از ایران، آمریکا و آلمان در این گردهمایی به بررسی بار حوادث ترافیکی و عوامل رانندگی پر خطر می پردازند. رییس اورژانس آلمان، یکی از معاونین وزارت کشور آلمان و یک تیم روان شناسی قوی از این کشور در همایش شرکت می کنند و نتایج تحقیقات خود در حوزه های یاد شده را ارایه می دهند.
 

دکتر حیدری یادآور شد: تیم تحقیقاتی آلمان طی یک پروژه دستگاه دیجیتالی که طراحی کرده اند را بر روی مچ راننده می بندند تا رفتارهای او را در زمینه هایی از قبیل استرس و واکنش ها بررسی نمایند و دلایل بروز آن ها را به منظور کاهش حوادث ترافیکی کشف نمایند.

دبیر علمی سمینار گفت: با توجه به این که در حال حاضر، تاثیر مصرف الکل بر رانندگی پر خطر در دنیا مورد بحث بسیار است، توجه به این مقوله و در نظر گرفتن جریمه های بیشتر برای رانندگانی که پس از مصرف الکل رانندگی می کنند در کشور نیز ضروری است.

دکتر حیدری ادامه داد: طبق برخی گزارش ها در محورهایی از شیراز نیز افرادی بعد از مصرف الکل رانندگی می کنند و با توجه به این که الکل 100 برابر خطر تصادف را افزایش می دهد، جریمه 400 هزار تومانی در این مورد اندک است.

وی یادآور شد: بسیاری از رانندگی های پرخطر و تصادفات منجر به فوت ناشی از مصرف الکل است. طبق بررسی ها اکثر موتورسواران استفاده کننده از این مخدر کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، سابقه تصادف بیشتری دارند و تعداد اخطارهای آن ها زیاد تر است.

دکتر حیدری در ادامه گفت: 5 تا 10 درصد افراد در فارس بیش فعال هستند که می توانند در افزایش رانندگی پر خطر تاثیر داشته باشند چرا که آن ها دچار واکنش دیرتر و دارای تمرکز کمتر می شوند و به طور کلی رانندگی پر خطرتری خواهند داشت.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس افزود: واکنش های پرخاشگرانه عجیب و غریب رانندگان یکی از عوامل بروز حوادث ترافیکی و مرگ و میرها است. متاسفانه برخی افراد تمامی مشکلات و بی حوصلگی های ناشی از اتفاقات کاری و زندگی را در نوع رانندگی خود بروز می دهند.


کد مطلب: 42820

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42820/برگزاري-هشتمین-سمینار-کاهش-بار-حوادث-ترافیکی-محوریت-رانندگی-پرخطر-شيراز

میگنا
  https://www.migna.ir