کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوان شدن بدون عمل جراحی

در عرض 10 دقیقه 10 سال جوان شوید

تبیان , 21 دی 1396 ساعت 11:54

برای اینکه پیری را به تاخیر بیاندازید و از سی یا چهل سالگی گذر عمر را احساس نکنید، باید از جوانی به فکر حفظ شادابی ‌تان باشید.


میگنا: اما خیلی از افراد به یکباره از خواب غفلت بیدار می شوند و متوجه می شوند جوانی پایان یافته است. بنابراین هر روز به دنبال کرم ها و محصولات شیمیایی و یا جراحی‌های زیبایی می روند تا به نوعی جبران کنند و جوان تر به نظر برسند. اما می توان بدون انجام کارهای عجیب و غریب و عمل های پرعارضه در عرض 10 دقیقه 10 سال جوان تر شد.


ابروهایتان را درست کنید
یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های جوان شدن در عرض چند دقیقه، آرایش و اصلاح ابروهاست. قانون آن این است: هر چه ابروها طبیعی تر باشند، جوان تر دیده خواهید شد. ابروهای تمیز و زیبا، چشم ها را نیز زیباتر نشان می دهند.
زیر ابروها را تمیز کنید، موهای بلند شده را با قیچی کوچک کوتاه کنید و با کمک یک مداد ابروی ملایم آنها را کمی متمایل به بالا بکشید. موهای بلند شده ی بینی را نیز کوتاه کنید. اینکه موهای بینی تا بیرون از حفره ها بلند شده باشند چندان زیبا نیست. حواستان باشد از موچین برای کندن این موها استفاده نکنید، زیرا موهای داخل بینی یک فیلتر طبیعی برای به تله انداختن میکروب ها و آلودگی های محیطی هستند و از ما در برابر سرماخوردگی و دیگر بیماری ها محافظت می کنند. کافیست با قیچی کوچک سر موهای بلند شده را بزنید.


کرم مرطوب کننده بزنید
یکی از اسرار جوان تر و شاداب تر به نظر رسیدن پوست رطوبت بخشی کافی آن است. نیازی به کرم های خارجی و گرانقیمت نیست. کرم های مرطوب کننده ساده نیز خشکی پوست را برطرف کرده و از نمایان تر شدن چین و چروک ها جلوگیری می کنند.
اگر می خواهید در عرض چند دقیقه پوستتان شفاف تر به نظر برسد، کرم مرطوب کننده بزنید.اما حواستان به تمیزی انگشتان تان باشد. هیچ نوع کرمی را با دست ها و انگشتان کثیف به پوست نمالید. این کار باعث انتقال میکروب ها و باکتری ها به پوست شده و زمینه ی بروز جوش و تبخال را فراهم می کند. ابتدا دست ها و صورت خود را شسته و به آرامی خشک کنید. سپس به میزان کافی کرم مرطوب کننده بزنید.


دستی به سر و رویتان بکشید
برای اینکه در عرض ده دقیقه چندین سال جوانتر شوید، به صورت ملایم در منزل آرایش کنید. آرایش غلیظ و پررنگ توجه همه را قبل از هر چیزی به چین و چروک ها و خطوط چهره جلب می کند. به جای خط چشم سیاه از انواع رنگی قهوه ای استفاده کنید. سایه بژ یا صورتی بزنید. از سایه های تیره و پررنگ استفاده نکنید، چون سن را بالاتر نشان می دهند.
یادتان باشد مژه ها نیز به مرور زمان کوتاه تر می شوند. بهتر است از ریمل های بلندکننده استفاده کنید و فقط مژه های بالا را ریمل بزنید و از ریمل زدن به مژه های پایین خودداری کنید، چون این کار چند سال پیرتر نشان تان می دهد. حتی می توانید قبل از آرایش یک ماسک میوه ای خانگی که ساده ترین آن ترکیب عسل، سفیده ی تخم مرغ و چند قطره لیموترش است درست کرده و به مدت چند دقیقه روی پوست نگه دارید.
مهمترین نکته بعد از هر آرایشی پاک کردن آن است. در سال 2013، یکی از خبرنگاران دیلی میل به منظور انجام یک آزمایش تصمیم گرفت به مدت یک ماه آرایش خود را پاک نکند. محققان وضعیت پوست صورت وی را قبل و بعد از شروع آزمایش مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که خانم خبرنگار به اندازه ی 10 سال پیر شده است.
نکته ی دیگر برای جوان تر به نظر رسیدن، استفاده از لباس مناسب است. خانم هایی که آرایش غلیظ می کنند و در عین حال لباس های تیره می پوشند، بیشتر از سن و سال خود به نظر می رسند. بهتر است متناسب با نوع آرایش تان، رنگ لباس مناسبی انتخاب کنید. استفاده از رنگ های روشن ملایم، شما را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد.



رژ گونه یادتان نرود
استفاده از رژگونه ی مناسب یک روش ساده برای چندسال جوانتر شدن است. امروزه رنگ ها و تن های مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارد. بنابراین می توانید متناسب با رنگ پوستتان از رژگونه ی مناسبی انتخاب کنید. بهتر است از رنگ هایی مانند صورتی استفاده کنید که به صورتتان شادابی بیشتری بدهد. یادتان باشد که در استفاده از کرم پودر زیاده روی نکنید، چون باعث خفه شدن پوست و واضح شدن چین و چروک دور چشم ها می شود.

از بوم لب استفاده کنید
لب های خشک و ترک خورده شما را خسته و پیر نشان می دهد. بوم لب به مرطوب شدن لب ها و حفظ زیبایی آنها کمک می کند. امروزه بوم لب های متعددی در بازار پیدا می شوند که تاثیر حجم دهندگی نیز دارند و شما را جوان تر می کنند.


مراقب دست هایتان باشید
اکثر خانم ها به قدری مشغول صورت شان می شوند که از دست هایشان غافل می شوند. یادتان باشد دست ها سن و سالتان را لو می دهند. بنابراین پوست دست ها نیز به اندازه ی صورت مهم است. معمولا دست ها در معرض آسیب بیشتری قرار دارند و باید به طور ویژه به آنها رسیدگی کنید.
حتما کرم مرطوب کننده به دست هایتان بزنید. ناخن هایتان را بگیرید و سوهان بکشید. یادتان باشد که به دور ناخن هایتان کرم مخصوص ناخن بزنید تا ترک خورده و پوسته پوسته نشوند. مرتب بودن، شما را جوان تر از سن و سال تان نشان می دهد.


دندان هایتان را دریابید
دندان های سفید و تمیز، لبخندتان را زیباتر کرده و شما را چند سال جوان تر نشان می دهند. روش های متعددی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. اگر می خواهید در عرض 10 دقیقه دندان های سفیدتری داشته باشید به روش های طبیعی اعتماد کنید.
قبل از مسواک زدن با سرکه سیب قرقره کنید. اجازه دهید سرکه سیب لکه ها را از بین ببرد و لثه هایتان را تمیز کند. مقداری جوش شیرین روی مسواک تان ریخته و دندان هایتان را به آرامی مسواک بزنید. البته نباید این کار را به طور روزانه انجام دهید، چون امکان خارش و تحریک لثه ها وجود دارد.
می توانید تا دو هفته از این شیوه برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده ی زیاد از خمیردندان های سفیدکننده در طولانی مدت آسیب های جدی به مینای دندان می زند. این محصولات حاوی جوش شیرین و سیلیس هستند و خاصیت سایندگی بالایی دارند.


مدل مویتان را عوض کنید
اگر عادت دارید همیشه موهایتان را به یک طرف شانه کنید و یا چند سال است که مدل موهایتان را عوض نکرده اید کمی تنوع ایجاد کنید. حتی عوض کردن فرق مو و تغییر حالت آن، در عرض چند دقیقه شما را چند سال جوانتر می کند. یادتان باشد که موهای بلند بیشتر در معرض موخوره قرار می گیرند و حتی به دلیل تابش نور خورشید دو رنگ می شوند.
می توانید موهایتان را کمی کوتاه کنید و رنگ مویتان را تغییر دهید. اگر موهایتان کم حجم است، حین خشک کردن آنها به صورت برعکس سشوار بگیرید. قبل از شانه کردن موها حتما از شر موهایی که در برس یا شانه گیر افتاده اند خلاص شوید. یادتان باشد که برس ها لانه باقیمانده موادی مانند تافت، ژل، روغن ها یا پوست های مرده سر و شوره هستند.
 


کد مطلب: 43025

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43025/عرض-10-دقیقه-سال-جوان-شوید

میگنا
  https://www.migna.ir