جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۰۸:۳۲
کد مطلب: 43102
۳

علمی‌ترین شیوه‌های مطالعه برای کسب بالاترین نمره‌های تحصیلی + تصاویر

علمی‌ترین شیوه‌های مطالعه برای کسب بالاترین نمره‌های تحصیلی + تصاویر
میگنا: برای موفقیت در امتحان‌های پایان ترم به عامل‌های مختلفی نیاز دارید؛ از جمله آموختن مناسب مطالب درسی، تمرین و تسلط بر روی آن‌ها و نیز آمادگی روحی و جسمی مناسب برای شرکت در جلسه امتحان و واکشی اطلاعات و پیاده سازی درست آن‌ها برروی برگه امتحانی تا بهترین نمره را بگیرید.
 
متاسفانه بسیاری از افراد با وجود ضریب هوشی بالا و استعداد به دلیل تمرکز نداشتن در زمان مطالعه و آشنا نبودن با فنون درس خواندن نمره‌های ضعیفی کسب می‌کنند و این سبب بی انگیزگی و افت کیفیت تحصیلی در آن‌ها می‌شود.

 
مفید و بهینه درس خواندن قانون‌های خاص خود را دارد و آشنایی با آن‌ها حتی در بازه زمانی کوتاه باقیمانده تا امتحان می‌تواند سبب تحولی منحصربه فرد در نتیجه آزمون فرد شود.
توجه کردن به مطالب درسی در کلاس‌های حضوری و مجازی و تمرکز داشتن برروی آن‌ها سبب به دست آوردن نمره‌های بالا در جلسه امتحان می‌شود.
گوش دادن به مطالبی که استاد مطرح می‌کند از اول ترم تحصیلی، یادداشت برداری از مطالب، مطالعه کتاب و سایر سرفصل‌های آموزشی، استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی، پرسش از استاد و شرکت در جلسه‌های رفع اشکال همگی سبب افزایش بازده آموزشی می‌شود.


یادداشت برداری، تهیه جزوه، مطالعه نکته‌های مهم و همراه داشتن آن‌ها برای مطالعه در زمان‌های فراغت می‌تواند سبب تسلط بیشتری برمطالب درسی شود.
افراد شیوه‌های مختلفی برای مطالعه درس دارند ازجمله عده‌ای راه می‌روند، عده‌ای بلند درس را برای خود می‌خوانند، برخی به تنهایی درس می‌خوانند و دسته دیگر مطالعه به شکل گروهی را دوست دارند.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد شیوه مطالعه‌ای را انتخاب کنند که سبب افزایش بازده درسی درآن‌ها می‌شود و از حضور در مکان‌ها یا انجام کار‌هایی که سبب اختلال در تمرکز و مطالعه آن‌ها می‌شود خودداری کنند.


مغز انسان دارای توان ذخیره سازی اطلاعات بالایی است، اما پس از مدتی مطالعه به دلیل خستگی و افت توان ذهنی در جایگزاری اطلاعات در سلول‌های حافظه مغز کاهش گیرایی اتفاق می‌افتد به همین دلیل استراحت و رفع خستگی در زمان درس خواندن ضروری است.
زمانی که به مطالعه می‌پردازید از مواد نوشیدنی و خوراکی‌های سالم برای افزایش توان ذهنی و جسمی خود استفاده کنید البته مصرف خوراکی‌های شیرین و پرچرب مانند شیرینی یا نوشابه‌های گاز دارشیرین سبب کاهش تمرکز، احساس خواب آلودگی و حتی افسردگی در افراد می‌شود.

 

بازنویسی مطالب درسی، روخوانی از آنها، گرفتن امتحان‌های آماده سازی قبل از امتحان اصلی، رفع ابهام و نکته‌هایی که آن‌ها را متوجه نشده اید همگی سبب موفقیت شما در امتحان نهایی می‌شود.
درس‌ها انواع مختلف دارند برخی از آن‌ها آزمایشگاهی، پژوهشی برروی نمونه و حالت نظری دارند.




برخی دیگر دارای فرمول‌های محاسباتی هستند، برخی حالت برنامه نویسی و استفاده از دانش ریاضی دارند، برخی دیگر نیاز به اجرا در نرم افزار و گرفتن نتیجه نهایی دارند و برخی دیگر بیشتر شامل مواردی هستند که باید به خاطر سپرده شوند.



برای موفقیت در درس خواندن داشتن تمرکز لازم است، در این زمان گوشی تلفن همراه خود را خاموش و یا از دسترس خارج کنید، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و ملایم می‌تواند سبب افزایش گیرایی شما شود، تنفس عمیق، مثبت اندیشی، نوشیدن آب سرد و دور کردن استرس از خود نیز در موفقیت تحصیلی موثراستخوردن مواد غذایی سالم زمانی که نیاز به مطالعه فراوان دارید، انجام ورزش‌های هوازی، خود مراقبتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های فصلی مانندسرما خوردگی و حتی مسمومیت غذایی همگی در موفقیت در امتحان نهایی اثردارند.



احساس نا امیدی و افسردگی می‌تواند سبب افت کیفیت درسی و ناتوانی درحل مسئله درجلسه امتحان شود، خواب کافی در شب امتحان، همراه داشتن وسایل مورد نیاز و حضور به موقع درجلسه امتحان، به همراه داشتن آب و مقداری شکلات تلخ یا دانه آجیل می‌تواند سبب افزایش بازده ذهنی در امتحان شود.



با رعایت نکته‌های بالا می‌توانید بهترین نتیجه را درامتحان‌ها به دست آورید.

منبع:Wikihow
باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی