جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۷
کد مطلب: 43219
۲

دو علت ابتلا به صرع در ایران

دو علت ابتلا به صرع در ایران
میگنا: حسین پاکدامن در افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: از سال گذشته به دلیل اهمیت درمان بیماران مصروع و کمک به کنترل صرع در آنها طرح ملی اپیدمیولوژی صرع آغاز شد تا بتوانیم آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام کنیم. بررسی و تحقیقات دقیق که با کمک یک تیم 30 نفره صورت گرفت نشان داد که آمار صرع در ایران 2.5 برابر آمار کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای شرقی است.

رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه ضربه‌های ناشی از تصادفات رانندگی و ضربه به سر و مجروحیت جنگی دو علت اصلی امار بالای ابتلا به صرع در ایران است، گفت: بر اساس امار قطعی 1200 بیمار مصروع در ایران وجود دارد.

پاکدامن اضافه کرد: هر چند که آمار استانی میزان مبتلایان وجود ندارد ولی بر اساس ارتباط تصادفات با صرع، بیشترین مبتلایان نیز باید در استان‌هایی باشند که بیشترین آمار تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر صرع طولانی شود اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار ایجاد می‌شود، گفت: هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است. هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

پاکدامن در مورد هزینه درمان صرع در ایران گفت: بیماران مصروع در کشور مورد توجه در امر درمان و بیمه قرار گرفته و حدود 50 دلار هزینه آنها در سال است درحالی که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی هزینه داروی این بیماران به تنهایی 1 تا 3 هزار دلار است.
 
چهاردهمین کنگره بین المللی صرع از تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۶ تا ۶ بهمن ۱۳۹۶ در شهر اصفهان برگزار می شود.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی