سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۲:۱۶
کد مطلب: 43225
۵
۶
متهم برای فرار از نصیحت شنیدن با همدستی دوستش پدر و مادر خود را خفه کرد

محاکمه پسر 16 ساله به خاطر قتل پدر و مادرش!

محاکمه پسر 16 ساله به خاطر قتل پدر و مادرش!
میگنا: اين پروند هولناك عصر روز 12 شهريورماه سال گذشته در پليس پرديس به جريان افتاد. آن روز محمد، كه پسري 16‌ساله بود با امدادگران تماس گرفت و از گازگرفتگي ‌پدر و مادرش خبر داد. لحظاتي بعد امدادگران در محل حاضر شده و بعد از معاينه اوليه اعلام كردند كه زن و مرد ميانسال جانشان را از دست داده‌اند. وقتي از محمد در اين باره تحقيق شد، گفت: لحظاتي قبل وقتي وارد خانه شدم بوي گاز همه جا را گرفته بود. بعد متوجه شدم كه پدر و مادرم دچار گاز گرفتگي شده‌اند به خاطر همين با امدادگران اورژانس و آتش‌نشاني تماس گرفتم. 
 
در شاخه ديگري از تحقيقات معلوم شد كه حادثه گاز‌گرفتگي به صورت عمدي و بريدن شيلنگ گاز ايجاد شده است. با انتقال اجساد به پزشكي قانوني مشخص شد كه زوج ميانسال بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن به كام مرگ رفته‌اند، بنابراين پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد.  در اولين گام محمد كه در سال سوم دبيرستان تحصيل مي‌كرد به عنوان مظنون اصلي بازداشت شد. او در اولين تحقيقات به قتل پدر و مادرش با همدستي همكلاسي 16‌ساله‌اش مهدي اعتراف كرد. 
 
محمد در شرح ماجرا گفت: مدتي قبل بود كه مهدي را كه از همكلاسي‌هايم بود به عنوان دوست صميمي‌ام انتخاب كردم. وقتي پدر و مادرم در اين باره تحقيق كردند، فهميدند كه مهدي سيگار مي‌كشد و گاهي هم به قهوه‌خانه مي‌رود و قليان مي‌كشد. همين موضوع سبب شد تا خانواده‌ام از من بخواهند رابطه‌ام را با مهدي ‌قطع كنم. البته مهدي مشكل ديگري هم داشت و آن اينكه مدام با پدر و مادرش دعوا داشت. او خيلي وقت‌ها از پدرش كتك مي‌خورد و در اين باره با من درد و دل مي‌كرد. با اين وجود من ترجيح دادم به جاي گوش دادن به حرف پدر و مادرم دوستي‌ام را با مهدي ادامه بدهم. يك روز كه به خانه مهدي رفته بودم مادرم با خانه آنها تماس گرفت و به مادر مهدي گفت كه اگر مهدي به دوستي‌اش با من ادامه بدهد عليه آنها شكايت مي‌كند. اين موضوع سبب شد تا مهدي كينه مادرم را به دل بگيرد. وقتي در اين باره با هم مشورت كرديم او به من پيشنهاد قتل پدر و مادرم را مطرح كرد كه قبول كردم.  

متهم ادامه داد: مطابق نقشه به عطاري رفتم و مقداری قرص برنج تهيه كردم و آن را در خورشت غذا ريختم. آن روز براي خودم و خواهر كوچكم ساندويچ خريدم و فقط پدر و مادرم از آن غذا خوردند، اما دچار مسموميت نشدند. من ماجرا را به مهدي گفتم اما او من را تحريك كرد تا نقشه را به صورت ديگري اجرا كنيم. اين بار به جاي قرص برنج مقداري قرص خواب‌آور تهيه كرديم. آن روز كه مهدي به خانه ما آمد، پدرم همراه خواهر كوچكم از خانه بيرون رفته بود. قرص را داخل آب ميوه ريختيم و به مادرم خوراندم. مادرم بعد از خوردن آب ميوه مسموم، بي‌هوش شد. بعد از آن بود كه او را با شال خفه كرديم و جسدش را به طبقه بالا منتقل كرديم. ساعتي بعد كه پدرم به خانه برگشت سراغ مادرم را گرفت كه گفتم در طبقه بالا خواب است. بعد پدرم را به همان شيوه مسموم كردم. وقتي كه به خواب رفت او را هم در خواب خفه كرديم. صبح روز بعد همراه مهدي و خواهر كوچكم به تفريح رفتيم. چند ساعتي را اطراف شهر گشت زديم و زماني كه به خانه برگشتيم سناريوي گاز گرفتگي پدر و مادرم را سر هم كردم.  بعد از اعتراف هولناك محمد بود كه مهدي هم بازداشت شد و به همدستي در قتل اعتراف كرد. او گفت كه محمد خودش طراح سناريو بوده و او در اجراي آن به او كمك كرده است. مهدي گفت: بعد از دومين قتل و زماني كه قصد ترك خانه را داشتيم من شيلنگ گاز را بريدم تا حادثه گازگرفتگي عنوان شود كه دستمان رو شد. 
 
با كامل شدن تحقيقات دو متهم صحنه جرم را بازسازي كردند و بازپرس، محمد را به اتهام مباشرت در قتل مادرش و معاونت در قتل پدرش مجرم شناخت. مهدي هم به اتهام مباشرت در قتل پدر محمد و معاونت در قتل مادر او مجرم شناخت  و كيفرخواست عليه آنها صادر شد.
دو متهم به زودي در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه خواهند شد. 


* به نظر شما علل وقوع این جنایت،
از سوی یک نوجوان 16 ساله در حق و پدر و مادرش چیست؟
مرجع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
آخر الزمان شده
Iran, Islamic Republic of
خخ قضاوتش نکنید سنش کمه خیلی چیزها میتونه ترقیبش کنه
Iran, Islamic Republic of
فقط یک علت داره: این پدر و مادر طول عمرشون حتی یک کتاب تربیت فرزند مطالعه نکردند و بی هدف بچه دار شدند
Iran, Islamic Republic of
معمولا بیشتر افراد مقصر رو بچه ها میدونن ولی کمی زاویه دیدمون رو بهتره عوض کنیم چقدر قربانی باید بدیم از خودکشی نوجوانان گرفته تا دست زدن به اعمالی مانند قتل
Rez
Iran, Islamic Republic of
معمولا در سن نوجوانی اثر پذیری از همسالان بسیار زیاد هست و از طرفی نمیشه نوجوان رو از داشتن ارتباط با همسالان منع کرد. اما ارتباط با همسالان مثل هرچیز دیگه جنبه های مثبت و منفی زیادی داره که جنبه منفی اون رو به عینه مشاهده کردیم.
به نظر من این پسر باید در انتخاب دوستانش دقت بیشتری می کرد. همونطور که پدر و مادرش به اون گوش زد کرده بودند. اما روش پدر و مادر به نظر من درست نبود. در واقع به نظر من پدر و مادر باید خیلی دوستانه و به طریق اونچه فرزند پروری قاطعانه گفته میشه با فرزندشون صحبت می کردند نه اینکه خانواده طرف مقابل رو تهدید کنند. ( البته این برداشت من هست و ممکنه با واقعیت فرسنگ ها فاصله داشته باشه چراکه برای نتیجه گیری قطعی جزئیات بسیاری نیاز هست ).
متاسفانه سن خواهر پسر دقیقا مشخص نیست. اونطور که من برداشت کردم خواهر پسر هم در این قتل هم دست او بوده و این می تواندسرنخ جدیدی برای ریشه یابی مشکل باشد. همچنین روابط اعضای خانواده از ابتدا امر به علاوه چگونگی فرزندپروری هم بسیار مهم است که باید مشخص گردد.
و در آخر به نظر من شیوه های فرزندپروری به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی خیلی مهم هست که باید تمرکز بیشتری رو متوجه اون کرد.
مهسا
Iran, Islamic Republic of
اگه پدر و مادرش تو طول زندگي بهش محبت ميكردن با ١٦ سال سن اونقدر دوستشون داشت كه برا يه دوست نميكشتشون كاملا واضحه كه مقصر پدر و مادرن
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود