جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۳۸
کد مطلب: 43319
۲
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد

افزایش مصرف سیگار در زنان/ سرطان در كمين است

افزایش مصرف سیگار در زنان/ سرطان در كمين است
میگنا: دکتر محمد حقیقی بعد از ظهر امروز در همایش پیشگیری از سرطان در مرکز همایش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، در خصوص روان‌درمانی در پیشگیری از سرطان سخن گفت و اظهار کرد: عدم مصرف سیگار عامل مهمی در پیشگیری از سرطان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سن مصرف سیگار کاهش یافته و مصرف آن در خانم‌ها رو به افزایش است، گفت: باید قبل از پنج سالگی در جلوگیری از مصرف سیگار و سایر رفتارهای خطرناک ورود کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها تصور می‌کنند تنها باید خوراک و پوشاک فرزندان خود را تامین کنند و کمتر به رفتار آنها می‌پردازند و آن را بر عهده مدرسه می‌دانند، افزود:‌ مهمترین زمان برای پرورش فرزند هزار روز اول زندگی است و مهمترین نقش نیز به عهده مادر است.

وی ادامه داد: مراجعات بسیاری از سوی خانواده‌ها مبنی بر رفتارهایی از سوی فرزندان نظیر استعمال سیگار و مصرف مواد مخدر وجود دارد و به دنبال راه حل برای ترک این مواد هستند در صورتی که در سنین نوجوانی و جوانی نمی‌توان کار زیادی انجام داد. باید آموزش مهارت‌های زندگی مورد توجه باشد در صورتی که متاسفانه خانواده‌ها خود این آموزش‌ها را فرا نگرفته‌اند تا آن را به فرزندان خود نیز یاد دهند.

وی با تاکید به اینکه برای داشتن جامعه سالم قبل از دبستان و هزار روز اول زندگی باید کاری انجام داد، افزود: اگر وابستگی بین والدین و فرزند به خصوص فرزند و مادر مسیر درستی را طی نکند باعث بروز اختلالاتی در فرزند می‌شود. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که دچار سرطان می‌شوند، شیمی‌درمانی می‌کنند که همراهان آنها اصرار دارند، نباید از بیماری به او گفت در حالی که بیمار حق دارد بداند که سرطان دارد.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا به سرطان با واقعه تلخی مواجه شده و باید به او فرصت داد آن را قبول و مراحل درمان را طی کند، افزود: خانواده فرد مبتلا به سرطان نیز درگیر این بیماری می‌شود و باید مراحلی سپری شود و آنها را به زندگی برگرداند.

حقیقی با بیان اینکه برخی از افراد با بیماری سرطان دچار بی‌اشتهایی، بی‌خوابی و تغییر ارتباطات می‌شوند، گفت: افراد واکنش متفاوتی نسبت به بیماری سرطان دارند و به طبع مداخله پزشکان نیز در این زمینه متفاوت است. وی خاطرنشان کرد: استرس‌ها باعث بروز انواع بیماری‌ها می‌شود و بایدهایی که دور خود چیده‌ایم باعث استرس؛ در حالی که با سرطان هم می‌توان شاد بود و بیماری آخر دنیا نیست.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند