کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت روسای دانشکده‌های روان شناسی و علوم تربیتی از حذف آزمون‌های دوره ابتدایی

21 بهمن 1396 ساعت 11:27

روسای دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی سراسر کشور، حذف تمامی آزمون‌ها از دوره ابتدایی را سرآغاز تحولات اساسی در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در نظام آموزش‌و‌پرورش اعلام کردند.


به گزارش ميگنا روسای دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی سراسر کشور در حمایت از اقدام وزیر آموزش‌و‌پرورش در جهت حذف هر گونه آزمون ورودی برای مدارس پایه هفتم، حذف آزمون ورودی موسسات و حذف ورود کتاب‌های کمک آموزشی در دوره تحصیلی ابتدایی بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی
تصمیم ارزشمند و منطقی وزارت آموزش‌و‌پرورش و شورای عالی آموزش‌و‌پرورش در جهت حذف هرگونه آزمون وروردی برای مدارس پایه هفتم، همچنین حذف آزمون‌های ورودی موسسات و استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی در دوره ابتدایی بارقه امید را در جامعه علمی کشور به ویژه اساتید و متخصصان علوم تربیتی و روان شناسی ایجاد کرد،

این تصمیم درست و علمی به لطف و عنایت الهی جریان تعلیم و تربیت را در بنیادی‌ترین دوره تحصیلی احیا خواهد کرد و با حذف فشار ناشی از استرس آزمون‌های متعدد، فرصت خلاقیت، شادابی و نشاط را برای کودکان این سرزمین فراهم خواهد کرد.

ما روسای دانشکده‌های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر کشور از این اقدام ارزشمند استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم.

بدون شک این حرکت قاطع سرآغاز تحولات اساسی در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در نظام آموزش‌و‌پرورش است.

به امید روزی که همه کودکان ایران در فضایی برابر از فرصت‌های یاددهی و یادگیری، از آموختن لذت ببرند و برای زندگی آماده شوند.»


کد مطلب: 43408

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43408/حمایت-روسای-دانشکده-های-روان-شناسی-علوم-تربیتی-حذف-آزمون-های-دوره-ابتدایی

میگنا
  https://www.migna.ir