جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۲:۳۶
کد مطلب: 43413
۱
«گل» سلول های مغز را از بین می برد

رابطه نبود شادی و اعتیاد به گل

رابطه نبود شادی و اعتیاد به گل
به گزارش میگنا مجید رضازاده در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل فردی، روانی، اجتماعی و خانوادگی در سوق دادن یک فرد به سمت اعتیاد نقش دارند و گسترش برخی مواد مانند گل بین جوانان می تواند علل مقطعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه آنچه درمورد گل بین جوانان تبلیغ شده، این است که به آنان القا می شود گل ،اعتیاد آور نیست و برای تفریح و سرگرمی می توان از آن استفاده کرد درحالیکه گل و حشیش اعتیاد آور است و علاوه بر داشتن عوارض متعدد، دروازه ورود به اعتیاد به مواد دیگر محسوب می شود .


**رابطه نبود شادی و اعتیاد به گل
رییس پیشین مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از دلایل گسترش گل و حشیش بین جوانان این است که جوانان می خواهند زمانی از اوقات خود را با شادی سپری کنند و ظرفیت هایی که این امکان را برای جوانان فراهم کند ، در جامعه وجود ندارد یا کم است.


رضازاده افزود: این کنشگر اجتماعی پیشنهاد داد تا مکان ها و فضاهایی برای جوانان ایجاد شود تا آنان در آنجا ، اوقات خود را با شادی بگذرانند.

وی ، سینما ، تئاتر و کنسرت موسیقی را از جمله مکان ها و فضاهایی دانست که می توانند اوقات شادی را برای جوانان رقم بزنند.

وی، مسائل روانشناختی را از دیگر علل گرایش جوانان به مصرف حشیش و گل عنوان کرد و گفت: اگر افراد آموزش های لازم را ندیده باشند و نسبت به وضعیت روانشناختی خود ناآگاه باشند نمی توانند از افسردگی پیشگیری کنند و افسردگی می تواند افراد را به سمت اعتیاد، سوق دهد.
افراد به ویژه جوانان باید برای پیشگیری از سقوط به ورطه اعتیاد، مهارت های اجتماعی لازم را کسب کنند.



**نباید با اعتیاد به مثابه یک توطئه برخورد کرد
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با تاکید بر نقش خانواده و رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان، تصریح کرد: نباید با اعتیاد به عنوان توطئه برخورد کنیم هرچند که ممکن است برنامه ریزی ها و ردپاهای سیاسی یا انگیزه های کسب درآمد نیز در این زمینه وجود داشته باشد اما اگر ما آمادگی لازم در مقابل این پدیده را داشته باشیم می توان از آن پیشگیری کرد.

رضازاده گفت: آگاهی مناسب فرزندان از اعتیاد، مهارت صیانت از خود ، سلامت روان و ایجاد زمینه های اجتماعی برای تفریح، بالندگی و اشتغال جوانان از عوامل پیشگیری کننده اعتیاد به شمار می رود درحالیکه اکنون با اعتیاد بیشتر به صورت یک توطئه برخورد و مبارزه می کنیم در حالیکه از خودمان غافل شده ایم .

براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف موادمخدر مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

براساس آخرین آمار اعلام شده ، درمصرف کنندگان مستمر، پس ازتریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی 4.4 درصد رتبه دوم را را دارد و اغلب مصرف کنندگان گل را مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها تشکیل می دهند.
همچنین براساس نتایج پیمایش ملی اعتیاد، 14.8 درصد ازمصرف کنندگان مواد مخدر از نوع گل (افراد دارای تجربه مصرف گل) را دانشجویان و 3.7 درصد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!