کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکاتی مهم برای بارداری پس از 40 سالگی

باشگاه خبرنگاران , 25 بهمن 1396 ساعت 15:43

گفتنی است که در 40 سالگی، احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.برای داشتن بارداری موفق و تولد فرزندی سالم پس از سن 40 سالگی باید به چند نکات توجه نمود.


بارداری موفق پس ازسن 40 سالگی

ميگنا: اگر به هر دلیلی تا به حال بچه دار نشده اید و می خواهید بعد از 40 سالگی برای اولین بار بچه دار شوید. اما صادقانه بگوییم باید بدانید که احتمال باردار شدن شما نسبت به چندسال قبل بسیار کاهش یافته است و خطرات زیادی در دوران بارداری سلامت شما را تهدید می کند، در نتیجه به مراقبت های پزشکی بیشتری نیازدارید.

کارشناسان بر این باروند که بعد از 45 سالگی، بارداری به روش طبیعی تقریبا غیرممکن است. قبل از باردار شدن ، به خوبی بیاندیشید و تمام مسائل را در نظر بگیرید.بارداری پس از 40 سالگی برای داشتن بارداری موفق و تولد فرزندی سالم پس از سن 40 سالگی باید به نکاتی چند توجه نمود.

فریبا مس‌چی، متخصص زنان متخصص زنان با اشاره به نکاتی که در بارداری های پس از سن 40 سالگی باید مورد توجه قرار گیرد گفت:بهترین سن برای بارداری بین 20 الی 25 سالگی است و در صورتی که بارداری بنا به دلایلی به تأخیر بیفتند و پس از سن 40 سالگی اقدام به بارداری نمایند باید برخی نکات را مورد توجه قرار دهند.
 
در صورت اقدام به بارداری در سنین بالا باید قبل از بارداری یکسری از آزمایشات موردنیاز انجام گیرد و در صورت وجود بیماری های نظیر دیابت، کم کاری تیروئید، بیماری های قلبی عروقی، فشارخون و یا وجود پیش زمینه های ژنتیکی بیماری در فرد باید اقدامات و پیشگیری های لازم صورت گیرد.

باید این افراد در تغذیه خود نیز توجه بسیار داشته و از مصرف کنسرو، سوسیس و کالباس و مواد افزودنی خودداری نمایند و در صورت پیش زمینه ژنتیکی بیماری دیابت از مصرف قند خالص خودداری نمایند و بیشتر از قند خرما و کشمش و... و در مقدار کم استفاده نمایند.

این پزشک متخصص در رابطه با اهمیت اسیدفولیک در سلامتی جنین گفت:باید 2 الی 3 ماه قبل از بارداری روزانه یک قرص 5 میلی گرم اسیدفولیک مصرف شود چرا که اسید فولیک پیش ساز DNA می باشد و هرچه اسیدفولیک به اندازه کافی در بدن باشد باعث تولد نوزاد سالم تری می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:باید این افراد به وزن خود نیز توجه نمایند و دقت داشته باشند که شاخص توده بدنی زیر 26 الی 30 باشد و البته کمتر از 17 نیز نباشد تا بارداری فوق و نوزادی سالم تر داشته باشند.


کد مطلب: 43447

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43447/نکاتی-مهم-بارداری-40-سالگی

میگنا
  https://www.migna.ir