کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهي

اهمیت و ارزش مشاوره حقوقی برای خانواده ها

25 بهمن 1396 ساعت 16:53

پیش از انجام هر مشاوره حقوقی حضوری، حتما یک مرتبه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خود داشته باشید تا از اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارائه در جلسه بعد و روند جلسه بعدی آگاهی یابید.


امروزه انواع مختلف خشونت‌های خانگی، اعتیاد، طلاق و جدایی عاطفی از جمله آسیب‌هایی است که سلامت خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازد و از لحاظ تأثیری که روی اعضاء خود دارد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اهمیت مشاوره حقوقی برای خانواده به اندازه‌ای است که در کشورهای پیشرفته داشتن وکیل خانوادگی یک ضرورت حیاتی به شمار می‌رود.

یکی از رایج ترین شیوه های استفاده از خدمات مشاوره حقوقی در عرف و فرهنگ کشور ما این است که شهروندان، بعد از بروز اختلاف و یا تشکیل پرونده در دادگستری، برای اولین بار احساس نیاز به برخورداری از خدمات حقوقی می کنند، و در صدد یافتن وکیلی مورد اعتماد برآمده و به دفاتر مختلف حقوقی مراجعه و نظرات وکلای مختلف را اخذ می نمایند.

متاسفانه در ایران هنوز ضرورت مشاوره با وکیل و مشاور حقوقی به اندازه کافی درک نشده و مراجعه افراد به وکیل معمولا پس از ایجاد مشکل و دردسر و یا حتی در مرحله دادگاه تجدیدنظر است و این در حالی است که گاهی اوقات یک مشاوره کوتاه مدت می تواند از دادخواست‌ها و دادرسی‌های بلند مدت جلوگیری کند.

اما به نظر ما، این شیوه مناسبترین راهکار نمی باشد چرا که بهتر است هر فرد قبل از بروز اختلاف ، وکیل مورد اعتماد خود را شناسایی کرده و در زمان مناسب و قبل از بروز اختلاف، با وی مشورت نماید. همچنین ما گمان می کنیم بهتر است هر فرد یک مشاور حقوقی اختصاصی برای خود داشته باشد که از تمام جزییات مسایل مربوط مطلع باشد، در چنین صورتی ما گمان می کنیم مشاوره حقوقی چنین وکیلی بسیار کاربردی تر از مشاوره حقوقی وکیلی است که اساسا مشاوره گیرنده را نمی شناسند و از خط قرمز ها و حساسیت های وی مطلع نمی باشد.

باید بپذیریم شرایط کنونی اجتماع در حال گذار امروز ایران، شکل نهاد خانواده و پایداری روابط در آن را تحت‌الشعاع قرار داده است. امروز به دلایل مختلف دو طرف، کمتر از گذشته مایل به حفظ رابطه‌ ازدواج هستند و آمار 163 هزار و 756 موردی طلاق در کل کشور در سال 1394 این را به خوبی بازتاب می‌دهد.

طبق پژوهش‌های صورت گرفته اطلاعات حقوقی و فرهنگ حقوقی که شایسته و بایسته است تا آحاد جامعه از آن بهرمند شوند، به میزان کافی در اختیار مردم نیست و این ضعف اطلاعات و آگاهی حقوقی خیلی اوقات منجر به مشکلاتی در لایه های مختلف اجتماع بخصوص مسائل خانواده شده است.
 
تجربه به ما نشان داده است، برخورداری از مشاوره حقوقی در زمان مناسب، از اهمیت برخورداری از وکیل متخصص در حین دادرسی کمتر نمی باشد. چرا که شهروندان گاها بدون مشاوره با وکیل اقداماتی می کنند و متاسفانه در اثر ناآگاهی از حقوق ، خود را در وضعیتی قرار می دهند که گاها راهی برای جبران خسارات وارده باقی نمی ماند.این است که ما به همه شهروندان توصیه می کنیم همواره از خدمات مشاوره حقوقی یک وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شوند. به همین جهت تیم تخصصی ما ، آماده ی ارایه خدمات مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی است.


 

موسسه حقوقی فرجام آفرینان با آگاهی از اثرات مثبت مشاوره حقوقی و تاثیر آن بر حفظ حقوق شهروندان اصرار دارد تا بتواند این فرهنگ را در میان شهروندان ترویج نماید.


شرح خدمات:
این موسسه مجموعه ای از وکلا، فارغ التحصیلان زبده رشته حقوق در گرایش ها و تخصص های گوناگون می باشند که پرونده های موفق حقوقی بیانگر تبحر و پیگیری و زحمات همکاران می باشد.


خدمات موسسه شامل:
دعاوی خانواده (طلاق،طلاق توافقی، حضانت، مهریه،ارث، امورحسبی و.... )؛ ثبت احوال (تغییرنام،تغییرسن،اصلاحات و ...) وصول مطالبات (چک،سفته،برات و...)؛  دعاوی ملکی، حقوقی، کیفری ( جعل، کلاهبرداری، خیانت درامانت و...)؛ امورمالی و مالیاتی (کداقتصادی،هیاتهای حل اختلاف و...)؛اداره کار (دعاوی کارگروکارفرما)،بیمه تامین اجتماعی؛ دیوان عدالت اداری؛ امورشهرداری و کمیسیونهای مربوطه؛ تنظیم و عقد انواع قراردادهای داخلی و خارجی؛ امورثبت شرکتها (تاسیس،تغییرات،صورتجلسات، انحلال)؛ ثبت برند، لوگو، اختراع،مالکیت معنوی،فرجام خواهی،تجدیدنظرخواهی،اعاده دادرسی، تنظیم لایحه و دادخواست، شکواییه، تهیه و تدوین لایحه دفاعیه؛ داوری داخلی و بین المللی؛ قبولی دعاوی بین المللی، امور مهاجرت به خارج از کشور؛ تنظیم قراردادهای سالیانه مشاوره ای با ارگانهای دولتی و غیر دولتی و سایر امورحقوقی می باشد.


**مزایای مشاوره حقوقی تلفنی
به طور معمول برای طی هر پرونده حقوقی، قبل از انجام مشاوره های حضوری نیاز به یک یا چند مرتبه مشاوره حقوقی تلفنی است. طی مشاوره حقوقی تلفنی، می توانید ابتدا به طور کامل از مراحل پرونده خود آگاه شوید و با مشکلات احتمالی پیش رو آشنا شوید. بعلاوه شما می توانید تخمین کلی از هزینه های مورد انتظار را در طی مشاوره حقوقی تلفنی بدست آورید.

همچنین مواردی وجود دارد که مشکل شما تنها در حد یک سؤال است و تحمل ترافیک و نوبت مشاوره حضوری و پرداخت هزینه مشاوره بابت پرسش سؤال دور از منطق به نظر می رسد. پیش از انجام هر مشاوره حقوقی حضوری، حتما یک مرتبه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خود داشته باشید تا از اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارائه در جلسه بعد و روند جلسه بعدی آگاهی یابید.



مطالب حقوقی و مسابقه:
با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با سایت میگنا هر هفته یک مطلب آموزنده حقوق خانواده در اختیار مخاطبان محترم قرار می گیرد که پس از هر پنج مطلب یک مسابقه پیامکی برگزار شده و به نفرات اول جوایزی به رسم یاد بود اهداء می گردد.

*اطلاعات تماس: 76710514 ( خط ویژه) ساعت کاری 8 الی 21

*آدرس: تهران، تهرانپارس، بزرگراه باقری، پلاک 136 ، طبقه دوم، واحد 4
www.tehran-farjam.com


کد مطلب: 43448

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43448/اهمیت-ارزش-مشاوره-حقوقی-خانواده

میگنا
  https://www.migna.ir