کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

66 سرنشین هواپیمای تهران - یاسوج جان باختند + اسامی و تصاوير

29 بهمن 1396 ساعت 14:28

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت 8 امروز پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد و طی مسیر از رادار خارج و در روستای بیده اصفهان سقوط کرد


66 مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج که صبح امروز در محدوده شهرستان سمیرم سقوط کردند، جان باختند.

ميگنا: این هواپیما که ساعت 8 و 54 دقیقه از تهران عازم یاسوج شده بود از ساعتی پیش از رادار خارج شد. بنا بر اعلام هواپیمایی آسمان این پرواز 60 مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده، دو مهماندار، دو امنیت پرواز و دو خلبان و کمک در این پرواز بودند که تعداد سرنشینان جمعاً 66 نفر می‌شود.

10:57 سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به سقوط هواپیمای تهران - یاسوج از اعزام تیمهای ارزیاب اورژانس کشور خبر داد.
مجتبی خالدی در گفتوگو با پانا در توضیح این خبر گفت: در پی سقوط هواپیمای تهران یاسوج در سمیرم تیم های ارزیاب و امدادی اورژانس کشور فورا به محل اعزام شدند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: تیم واکنش سری سازمان اورژانس کشور با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.
به گفته وی، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز حضور داشتند.


اعزام 3 تیم واکنش سریع به محل سقوط هواپیمای مسافربری
11:00 همچنین مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری (خط هوایی تهران به یاسوج) نیروهای امدادی به محل سقوط این هواپیما در سمیرم اصفهان اعزام شدند. تیمهای واکنش سریع استانهای اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام شدهاند.
سلیمی تصریح کرد: 12 تیم امدادی جهت جستجو به محل حادثه اعزام شدهاند و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و وجود دید کافی، بالگرد به محل حادثه اعزام میشود.


تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج
11:05 سیدعلی وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده است و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.


بروجردی: هواپیمای مسافربری آسمان از رادار خارج شده است
11:10 همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای تهران - یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.
علاء الدین بروجردی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 29 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی از وقوع سانحه هوایی برای هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه خبر داد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه سقوط هواپیما صبح امروز رخ داده است، افزود: «امروز این هواپیما از رادار خارج شده و مشاهدات مردم نشاندهنده وقوع سانحه هوایی است.»
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هواپیمای مذکور از تهران به سمت یاسوج در حرکت بوده، یادآور شد: «خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کردیم و منتظر تأیید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.»


توضیح روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان درباره سقوط ATR
11:20 سید محمدتقی طباطبایی مدیرکل روابط عمومی آسمان نیز در این باره گفته است فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.
طباطبایی بیان کرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویهو بویراحمد پیگیری موضوع است، بسیج نیروها انجام شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که ایا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟ موضوع را تأیید کرد وگفت: هر احتمالی وجود دارد و هواپیمایی اسمان کماکان پیگیری موضوع است.


66 مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج جان باختند
11:40 همچنین طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان گفت: این هواپیما از ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیکاف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد. متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.
وی تأکید کرد: این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.


شرایط جوی برای پرواز بالگردهای هلال احمر به محل سقوط هواپیما مناسب نیست
11:45 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شرایط جوی برای پرواز بالگردهای هلال احمر به محل سقوط هواپیما مناسب نیست.


آماده باش تیمهای بحران پزشکی قانونی در 4 استان
11:50 مهرداد علی بخشی مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی گفت: تیم های عملیات استان های فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در حال آماده باش هستند. اکیپ فوقالعاده استان تهران به حالت آماده باش درآمده تا در صورت نیاز به استان اصفهان اعزام شود.
مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با مشخص شدن تعداد تلفات احتمالی اقدامات لازم را انجام و نتایج آن را اعلام میکند.


نیروهای امدادی اورژانس به دنبال یافتن محل حادثه
11:51 پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس نیز اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که ۱۴ مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیمها به صورت زمینی اعزام شدند.
وی افزود: در حال حاضر پنج واحد امدادی اورژانس در محل حاضر هستند اما هنوز چیزی توسط این نیروها رویت نشده است. از یاسوج تا محل حادثه حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله است وامیدواریم بتوانیم تا یک ساعت دیگر به منطقه سقوط برسیم.


لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است
12:45 کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان نیز گفت: روستاهای منطقه در حال بررسی هستند اما هنوز محل سقوط و لاشه هواپیما پیدا نشده است.


تلاش نیروهای اورژانس برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی
12:46 وزیر بهداشت در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد که نیروهای اورژانس در تلاش برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی هستند.


وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج شد
12:47 همچنین با دستور حسن روحانی، رئیس جمهوری و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگیهای لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند.


دستور وزیر ورزش برای اعزام دو اکیپ امداد کوهستان به محل حادثه​
13:14 همچنین با دستور مسعود سلطانیفر، وزیر ورزش و جوانان و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی دو اکیپ امداد کوهستان عازم منطقه سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج شدند.
همچنین بنا به اعلام فدراسیون کوهنوردی، یک تیم هم از اصفهان آماده اعزام به منطقه هستند.

عمر هواپیمای سقوط کرده ۲۵ سال بوده است
13:24 علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هواپیمای آسمان که صبح امروز سقوط کرده در سال ۱۹۹۳ ساخته شده بود، گفت: نمیتوان برای هیچ هواپیمایی عمر تعیین کرد.
وی افزود: ستگاه ناوبری که روی این هواپیما نصب شده بود مدرن بود و این درست نیست که مسائل قبل و نقصهایی که این هواپیما در سالهای قبل داشته است را به سقوط امروز آن ربط دهیم.
عابدزاده به این سوال که برای این هواپیما چه عمری تعیین شده بود؟ پاسخ داد: نمیتوان برای یک هواپیما عمر دقیقی تعیین کرد. عمر هواپیما به تعداد و ساعت پرواز بستگی دارد، بنابراین این موضوع تقریبی است و نمیتوان گفت هواپیمایی که سقوط کرده فرسوده بوده است.



پیگیری قضایی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج
13:36 مهرداد کرمی دادستان یاسوج نیز با تسلیت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری از تشکیل شورای تامین و ستاد بحران استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت:هماهنگی های لازم جهت انجام اقدامات اولیه انجام و نیابت قضایی به مقامات قضایی شهرستان سمیرم داده شده است.
دادستان یاسوج تاکید کرد:قطعا در مقام مدعی العموم و پیگیر حقوق عامه موضوع دلایل سقوط این هواپیما و احتمال نقص فنی آن را از مراجع ذی ربط پیگیری خواهیم کرد.
 

پیام رهبر انقلاب در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری
14:08 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی سانحهی مصیبتبار سقوط هواپیمای مسافربری پیام تسلیتی صادر کردند.



اسامی تعدادی از مسافران پرواز سقوط کرده تهران- یاسوج
 
1. خلیل آهنگران
2. احمد چرمیان
3. سیدرضا فاطمی‌ طلاب
4. علیرضا جامه‌نی
5. سکینه کاظمیان‌ور
6. اردشیر راد
7. سیدبهزاد سیادتی
8. سید  صالحی‌پرور
9. حامد امیری
10. محمد فهیمی‌هنزایی
11. ابوالقاسم فرهمندی
12. مهدی جاویدپور
13. عبدالاحد مرادی
14. سلمان آذری
15. فاطمه دالوند
16. کوثر هردانی
17. محمد کبیریان
18. علیرضا کلهر
19. حامد مهدوی
20. مژگان نظری
21. جلال امیدی‌پور
22. حسین رستمی
23. مریم عابدی
24. احمد انوری
25. محمد برزگری
26. رویا داخته
27. مجید اسلامی
28. مهدی قرالی
29. حسن‌رضا قرلاقی
30. ژیلا قلی‌پور
31. زهرا ایمانی‌مهر
32. عبدالرضا کردی
33. محمد نجات
34. سید  نشاطی‌فر
35. محمدصادق نوری
36. امیر پورشابان
37. رحمت صالحی‌پرور
38. بهروز شریف‌کاظمی
39. پریسا سوهانی
40. شهبد یاری‌پور (کودک خردسال)
41. شاهپور یاری‌پور 
42. غلامعلی احمدی
43. میلاد علی‌پور
44. محسن الله‌ویران‌زاده
45. افشین انصاری
46. سید ایلیا دانشی
47. سید طاها دانشی
48. محمد عیدی‌نیا
49. علی فرزانه
50. حمید هداوندخانی
51. عزت‌الله حق‌شناس
52. ابراهیم جعفریان سی‌سخت
53. نرگس خوبانی
54. علی ناجمامی سخوی‌دی
55. محمد نجات‌صداقت
56. مصطفی رضایی
57. سیدابراهیم ساداتی
58. محسن سمیعی نصرآبادی
59. محسن تقی‌پور 
60. علی زارع

اسامی خدمه پرواز 3704 هواپیمایی آسمان:
١-کاپیتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم کاوه خلیلی
٣-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
٤-مهماندار بهنام رضایی نیارکی

اسامی شهدای امنیت پرواز:
 ١-محمود بهشتی
٢-فرهاد معصومی
 
عکس/ خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران _ یاسوج
کاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده بوده است.
 

 
خلبان دوم پرواز تهران - یاسوج
تصویری از خلبان دوم پرواز ٣٧٠٤ سقوط کرده هواپیمایی آسمان / خلبان کاوه خلیلی
 

سرمهماندار پرواز سقوط کرده تهران _ یاسوج
تصویر محمدحسین فرش سنگی، سرمهماندار پرواز ٣٧٠٤ تهران-یاسوج  
 

شهادت ۲ تن از نیروهای امنیت پرواز سپاه در پرواز تهران- یاسوج +عکس در این بین دو نفر از نیروهای امنیت پرواز سپاه حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام‌های محمود بهشتی و فرهاد معصومی نیز به درجه رفیع به شهادت نائل آمدند.  
 


محمود بهشتی                       فرهاد معصومی  

 
عکس/ کودک مسافر هواپیمای سقوط کرده
سيدایلیا دانشی فرزند دکتر دانشی متخصص مغز و اعصاب مسافر هواپیمای 3704 تهران یاسوج
 

 
محدوده محل سقوط هواپیمای تهران _ یاسوج
گفته می‌شود هواپیمای تهران یاسوج در منطقه پادنا در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم سقوط کرده است.

آخرین سلفی یکی از مسافران هواپیما
آخرین عکس علیرضا جامعی، یکی از مسافران پرواز سانحه دیده تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان که ظاهرا صبح امروز و پیش از پرواز ثبت شده است.
 

 
آخرین پیام یکی از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده
آخرین پیام یکی از حادثه دیدگان (رحمت صالحی‌پرور) هواپیمای سقوط کرده تهران_یاسوج قبل از پرواز را مشاهده می‌کنید.
 
 
رشته کوه "پادنا"محل سقوط هواپیما


کد مطلب: 43491

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43491/66-سرنشین-هواپیمای-تهران-یاسوج-جان-باختند-اسامی-تصاوير

میگنا
  https://www.migna.ir