کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بروز بحران تنهایی در غرب/ نگهداری حیوانات خانگی به جای زندگی مشترک!

خبرگزاری فارس , 4 اسفند 1396 ساعت 21:29

یک روانشناس گفت: کاهش معاشرت اعضای خانواده به دنبال آن ایجاد طلاق عاطفی و وجود فساد اخلاقی، از جمله مهم‌ترین عوامل تنهایی افراد در جامعه غرب است.


میگنا: دکتر اصغر کیهان‌نیا - روانشناس؛ با اشاره به گسترش بحران تنهایی در غرب، با بیان اینکه انسان به طور طبیعی نیاز به معاشرت داشته و احساس تنهایی موجب آسیب‌ها روحی به افراد می‌شود، اظهار داشت: کاهش معاشرت افراد، طلاق عاطفی، دوری اعضای خانواده از یکدیگر و فضای مجازی از جمله عواملی است که موجب ایجاد احساس تنهایی در افراد می‌شود.

کیهان نیا کاهش محبت در خانواده‌ها غربی را عاملی مهمی در بروز بحران تنهایی خواند و خاطرنشان کرد: به علاوه افزایش فساد اخلاقی و سو‌استفاده‌های جنسی در اروپا موجب کم رنگ شدن عواطف خانوادگی و به دنبال آن تنهایی افراد شده است.

وی کاهش وابستگی زوجین به یکدیگر را یکی از مهم‌ترین عوامل اپیدمی تنهایی در غرب خواند و تصریح کرد: مشغولیت زنان به امور خارج از منزل و مستقل شدن آنان موجب بی نیاز شدن از همسر و کاهش وابستگی زوجین به یکدیگر شده است. در نتیجه در جوامع غربی خانواده در اولویت اول افراد قرار نگرفته و موجب فاصله گرفتن افراد از هم و بروز بحران تنهایی می‌شود.

کیهان نیا عواملی همچون افزایش رقابت میان جامع غربی، حسادت، دخالت در زندگی دیگران و طمع‌کاری را از جمله عوامل کاهش ارتباط افراد در جوامع غربی خواند و تصریح کرد: با افزایش سن، افراد آسیب‌پذیر‌تر و حساس‌تر شده و میزان تحمل آن‌ها کاهش می‌یابد، از طرفی عوامل ذکر شده موجب رنجش افراد و کاهش ارتباطات می‌شود.

وی همچنین کاهش معاشرت افراد، بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر و افزایش فاصله‌ها اجتماعی را دلیل انزوا جامعه غرب دانست و تصریح کرد: همین عامل موجب روی آوردن افراد به ویژه سالمندان به حیوانات خانگی و زندگی مجردی شده است.


کد مطلب: 43549

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43549/بروز-بحران-تنهایی-غرب-نگهداری-حیوانات-خانگی-جای-زندگی-مشترک

میگنا
  https://www.migna.ir