يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - 23 Sep 2018
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۲:۲۲
کد مطلب: 43805
۱

راهکارهایی برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات نوروزی

راهکارهایی برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات نوروزی
میگنا: فرح نیستانی متخصص تغذیه اظهار کرد: تحرک جسمی افراد درتعطیلات و به خصوص عید نوروز کاهش پیدا می‌کند به همین منظور برای پیشگیری از چاقی باید میزان کالری دریافتی‌ کاهش یابد تا افراد دچار اضافه وزن و بیماری‌های غیرواگیر ناشی از آن نشوند.

وی ادامه داد: میزان کالری دریافتی که منجر به چاقی شود به توجه به فیزیولوژی بدن متفاوت است؛ اگر کسی دچار چربی کبد و عارضه قند است، طبیعتا باید از مصرف مواد چرب پرهیز کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به لزوم اجرای برنامه غذایی روزمره در ایام تعطیلات عید، اظهار کرد: ممکن است برخی افراد در ایام تعطیلات به دلیل دیر بیدار شدن و یا بازدیدهای نوروزی وعده غذایی صبحانه را حذف کنند؛ همین مسئله باعث بر هم خوردن نظم غذایی می‌شود زیرا گرسنگی باعث افت قند خون و زیاد غذا خوردن می‌شود، همین مسئله چاقی در ایام نوروز را ایجاد می‌کند.

 انرژی و کالری یک مشت آجیل 6 برابر برنج است
نیستانی عنوان کرد: در ایام تعطیلات باید دقت بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشیم زیرا دید و بازدید، وجود شیرینی، آجیل ومیوه و مصرف آن، تناسب اندام را تهدید می‌کند. یک مشت آجیل 6 برابر برنج انرژی و کالری ایجاد می‌کند، بنابراین باید در خوردن مغزهای مختلف در ایام تعطیلات احتیاط کرد.

وی تأکید کرد: در اثر سوختن ماهیچه‌ها اسید آمینه تولید می‌شود که در نهایت این ماده در بدن تبدیل به بافت چربی می‌شود و همین مسئله باعث بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دبستان‌های کشور شکوفه باران شد
ساعات کار کارمندان تهران شناور شد
پیام‌های اخلاقی و تربیتی عاشورا
آشنایی با علائم سرطان مری
هیچگاه نمی توانید یک اشتباه را دو بار مرتکب شوید چرا که بار دوم دیگر آن یک اشتباه نیست بلکه یک "انتخاب" است.