يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 22 Apr 2018
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۲:۲۲
کد مطلب: 43805
۱

راهکارهایی برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات نوروزی

راهکارهایی برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات نوروزی
میگنا: فرح نیستانی متخصص تغذیه اظهار کرد: تحرک جسمی افراد درتعطیلات و به خصوص عید نوروز کاهش پیدا می‌کند به همین منظور برای پیشگیری از چاقی باید میزان کالری دریافتی‌ کاهش یابد تا افراد دچار اضافه وزن و بیماری‌های غیرواگیر ناشی از آن نشوند.

وی ادامه داد: میزان کالری دریافتی که منجر به چاقی شود به توجه به فیزیولوژی بدن متفاوت است؛ اگر کسی دچار چربی کبد و عارضه قند است، طبیعتا باید از مصرف مواد چرب پرهیز کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به لزوم اجرای برنامه غذایی روزمره در ایام تعطیلات عید، اظهار کرد: ممکن است برخی افراد در ایام تعطیلات به دلیل دیر بیدار شدن و یا بازدیدهای نوروزی وعده غذایی صبحانه را حذف کنند؛ همین مسئله باعث بر هم خوردن نظم غذایی می‌شود زیرا گرسنگی باعث افت قند خون و زیاد غذا خوردن می‌شود، همین مسئله چاقی در ایام نوروز را ایجاد می‌کند.

 انرژی و کالری یک مشت آجیل 6 برابر برنج است
نیستانی عنوان کرد: در ایام تعطیلات باید دقت بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشیم زیرا دید و بازدید، وجود شیرینی، آجیل ومیوه و مصرف آن، تناسب اندام را تهدید می‌کند. یک مشت آجیل 6 برابر برنج انرژی و کالری ایجاد می‌کند، بنابراین باید در خوردن مغزهای مختلف در ایام تعطیلات احتیاط کرد.

وی تأکید کرد: در اثر سوختن ماهیچه‌ها اسید آمینه تولید می‌شود که در نهایت این ماده در بدن تبدیل به بافت چربی می‌شود و همین مسئله باعث بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما

40 درصد از افراد مبتلا به اوتیسم هرگز صحبت نمی کنند
دانش‌آموزان در یک قدمی اعتیاد به فضاي مجازي
برای موفقیت در کنکور ریاضی ۹۷ از چه منابعی استفاده کنیم؟
چهار روش اشتباه برای جلب توجه
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.