جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۶
کد مطلب: 43839
۰

دوران یائسگی را با پیروی از نسخه‌های طبیعی به راحتی سپری کنید

میگنا: گُرگرفتگی احساس گرمای شدید است که از سر و گردن آغاز می‌شود و گاهی اوقات همه بدن را فرا می‌گیرد؛ گُرگرفتگی با تعریق همراه است و در برخی مواقع باعث سرخ شدن (قرمزی) پوست هم می‌شود.

گُرگرفتگی در زنان یائسه، باردار و افرادی که ادویه‌جات تند و گرم مانند فلفل، دارچین و زنجبیل زیاد مصرف می‌کنند، مشاهده می‌شود؛ مصرف برخی داروها، پُرکاری و سرطان تیروئید، هیجانات روانی مانند عصبانیت، افزایش هورمون آدرنالین در بدن و ابتلا به برخی عفونت‌ها از جمله عواملی هستند که موجب گُرگرفتگی می‌شوند.
با افزایش سن بانوان از حدود ۴۵ سالگی به بعد کم‌کم قاعدگی به تاخیر می‌افتد و در نهایت قطع می‌شود؛ خونی که در قاعدگی از بدن دفع می‌شود همان سودای خون است که سموم را از بدن خارج می‌کند؛ با قطع قاعدگی، یائسگی بروز پیدا می‌کند که از مهم‌ترین علائم آن می‌توان به داغ شدن بدن، گُرگرفتگی، هیجانات عصبی، عصبانیت و بی‌قراری و افزایش قند، فشار، چربی و غلظت خون اشاره کرد.
مصرف دارو‌های گیاهی تحت نظر متخصص طب سنتی، میوه‌ها و سبزیجات مناسب در دوران یائسگی علاوه بر رفع تب (گُرگرفتگی) موجب تصفیه خون هم می‌شود.
برای بررسی اینکه چه مواد غذایی در کاهش علائم یائسگی مانند گُرگرفتگی موثر هستند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت و گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مناسب‌ترین سبزیجات برای زنان یائسه
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مناسب‌ترین سبزیجات برای زنان یائسه اظهار کرد: مصرف سبزیجاتی مانند هویج، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، شلغم، جعفری، انواع کلم، کرفس، چغندر (لبو)، لوبیاسبز و گوجه‌فرنگی نقش موثری در کاهش علائم یائسگی مانند گُرگرفتگی دارد.
رهایی از گُرگرفتگی با رژیم غذایی مناسب/دوران یائسگی را با پیروی از نسخه‌های طبیعی به راحتی سپری کنید

مناسب‌ترین میوه‌ها برای زنان یائسه
وی درباره مناسب‌ترین میوه‌ها برای زنان یائسه بیان کرد: مصرف میوه‌هایی مانند طالبی، هندوانه، گلابی، سیب، زردآلو، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین و ترش به کاهش علائم یائسگی مانند گُرگرفتگی کمک شایانی می‌کند.
 
رهایی از گُرگرفتگی با رژیم غذایی مناسب/دوران یائسگی را با پیروی از نسخه‌های طبیعی به راحتی سپری کنید
 
طرز تهیه ترکیب آب سبزیجات مفید برای زنان یائسه
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه ترکیب آب سبزیجات مفید برای زنان یائسه افزود: این افراد برای کاهش علائم یائسگی باید ۲ عدد هویج، سه تا پنج برگ اسفناج، سه تا پنج برگ کلم و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.
عظمایی تاکید کرد: زنان یائسه برای کاهش علائم یائسگی باید ۲ عدد هویج، یک عدد سیب، سه تا پنج برگ کلم، پنج ساقه لوبیاسبز، سه تا پنج برگ کاهو و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.
وی تصریح کرد: زنان یائسه برای کاهش علائم یائسگی همچنین می‌توانند ۲ عدد سیب، یک عدد گلابی، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش تازه را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: زنان یائسه برای کاهش علائم یائسگی باید یک عدد پرتقال، یک عدد نارنگی، یک عدد لیموشیرین، چند قطره آب لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.
مواد غذایی مفید برای زنان یائسه
عظمایی درباره مواد غذایی مفید برای زنان یائسه اظهار کرد: مصرف غذا‌های حاوی استروژن گیاهی مانند لوبیای سویا و حبوبات مانند عدس همراه با گلپر به کاهش علائم یائسگی کمک شایانی می‌کند.


رهایی از گُرگرفتگی با رژیم غذایی مناسب/دوران یائسگی را با پیروی از نسخه‌های طبیعی به راحتی سپری کنید

ویتامین‌های ضروری برای کاهش علائم یائسگی
 
وی درباره ویتامین‌های ضروری که سبب کاهش علائم یائسگی می‌شوند، بیان کرد: مصرف ویتامین‌های E و b۵ برای زنان یائسه بسیار مفید است؛ این ویتامین‌ها در مرغ، ماهی، نان و غلات سبوس‌دار، چهار مغز (گردو، بادام، پسته و فندق)، شیرموز و جوانه‌ گندم یافت می‌شوند.
طرز تهیه ترکیب عرقیجات مفید برای زنان یائسه
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه ترکیب عرقیجات مفید برای زنان یائسه افزود: این افراد برای کاهش علائم یائسگی باید هر یک از عرقیجات شاه‌تره، کاسنی، بید و کیالک را به نسبت مساوی با هم ترکیب و روزانه سه استکان از این مخلوط را میل کنند؛ مصرف روزانه ۲ لیوان آب زرشک‌ سیاه (زرشک آبگیری) هم نقش موثری در کاهش علائم یائسگی دارد.

اقدامات موثر برای کاهش علائم یائسگی
عظمایی درباره اقدامات موثر برای کاهش علائم یائسگی تاکید کرد: انجام حجامت دوره‌ای (حجامت عام، کبد و ساق پاها) به کاهش علائم یائسگی کمک شایانی می‌کند؛ زنان یائسه همچنین باید از مصرف غذا‌های پرچرب و حجیم، غذا‌های زیاد سرخ شده، شیرینی‌جات قنادی، قهوه، چای پررنگ و ترشیجات خودداری کنند.
وی با اشاره به نقش یبوست در تشدید گُرگرفتگی زنان یائسه تصریح کرد: زنان یائسه‌ای که دچار یبوست هستند برای رفع مشکلشان باید ۳۰ گرم برگ سنا، ۱۰ گرم گل ختمی، ۱۰ گرم گل سرخ و ۱۰ گرم تخم گشنیز را با هم ترکیب کنند و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به همراه سه لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ افراد دچار این عارضه باید یک لیوان از این دمنوش را قبل از هر وعده غذایی به همراه کمی عسل میل کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کم‌تحرکی باعث تشدید علائم یائسگی می‌شود، بنابراین زنان یائسه باید روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند؛ استحمام با آب ولرم هم در کاهش علائم یائسگی موثر است.

طرز تهیه شربتی مفید برای زنان یائسه
عظمایی درباره طرز تهیه شربتی مفید برای زنان یائسه اظهار کرد: این افراد برای کاهش علائم یائسگی باید خاکشیر و تخم‌شربتی را به نسبت سه به یک را با هم مخلوط سپس به ازای هر لیوان از ترکیب خاکشیر و تخم‌شربتی، یک تا ۲ قاشق مرباخوری سکنجبین اضافه و میل کنند.
طرز تهیه دمنوشی مفید برای زنان یائسه
وی درباره طرز تهیه دمنوشی مفید برای زنان یائسه یادآور شد: این افراد برای کاهش علائم یائسگی باید هر یک از گیاهان سنبل‌الطیب، چای‌سبز، بابونه‌شیرازی، چای‌ترش و به‌لیمو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنند و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ این دمنوش باید در طول روز میل شود.
 
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!