کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون آموزش مجلس

کنکور به سبک فعلی امسال ادامه دارد

17 فروردين 1397 ساعت 17:01

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمون‌های استاندارد شده دارای دقت لازم نیست، گفت: گردش کاری در این خصوص در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته تا کم و کیف برگزاری آزمون‌های استاندارد را بررسی کند.


میگنا: سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص «موضوع حذف کنکور سراسری»، اظهار داشت: در حال حاضر اصلی ترین بحث مربوط به آزمون‌های استاندارد شده است که باید در سه سال آخر دبیرستان برگزار شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمون‌های استاندارد شده دارای دقت لازم نیست؛ ضمن اینکه در سه سال نیز برگزار نمی‌شود.


عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: گردش کاری در این خصوص در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته تا کم و کیف برگزاری آزمون‌های استاندارد را بررسی کند و بر اساس گزارشی که به کمیسیون آموزش ارائه می‌دهند، موضوع مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا اگر نیاز به اصلاح و یا قانون جدیدی باشد، کمیسیون این کار را انجام خواهد داد.

ساداتی نژاد بیان داشت: سال آینده بعید است تغییری در برگزاری آزمون کنکور صورت گیرد و به نظر می‌رسد همین روال برگزاری ادامه داشته باشد.

وی متذکر شد: اگر طبق قانون پیش می‌رفتیم، باید آزمون سال 97 براساس شرایط جدید آزمون برگزار می‌شد که این اتفاق نیفتاد؛ لذا فکر می‌کنم این بستگی به عملکرد دستگاه‌های مربوطه دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «حذف مدارس سمپاد»، خاطرنشان کرد: مذاکراتی در این خصوص در کمیسیون آموزش مجلس با وزیر آموزش و پرورش انجام شد اما به نظر بنده با توجه به اینکه اعلام برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان دیر هنگام بود خانواده‌هایی که در این خصوص سرمایه گذاری کرده بودند دچار مشکل شدند و باید این موضوع از قبل اطلاع رسانی انجام می‌شد.

ساداتی نژاد عنوان کرد: پیشنهاد ما این بود که با توجه به دیر اعلام شدن این قانون امسال نیز این آزمون ورودی برگزار می‌شد و از سال‌های آینده آموزش و پرورش آن را برگزار نمی‌کرد.
 


کد مطلب: 43936

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43936/کنکور-سبک-فعلی-امسال-ادامه

میگنا
  https://www.migna.ir