جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 43991
۰
۲

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناسی و مشاوره

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناسی و مشاوره
میگنا: دکتر انوشیروان محسنی بندپی در پیام خود آورده است:

رشد و توسعه جوامع با تغییرات پرشتاب فناوری، علوم و تکنولوژی و جاماندگی ساختارهای موجود بعنوان پیامدهای توسعه نامتوازن جامعه، تضادهای مختلفی را ایجاد و سازوکارهای مرسوم مبتنی بر روابط و فرهنگ را دستخوش تحول و پرسشهای جدیدی می نماید. که گهگاه انتقال نظام ارزشی و آرامش مربوط به آن را بخصوص برای کودکان و جوانان مشکل می سازد. مزمن شدن مسائل اجتماعی، تورم، فقدان برنامه و سیاست هماهنگ در مقابله با مسائل اجتماعی، مشکلات را مضاعف نموده، موجب می گردند هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی نتوانند در میدان عمل جامه تحقق بپوشند.

در چنین شرایطی احساس بهروزی روانی و اجتماعی، خود کارآمدی، کفایت و شایستگی، وابستگی میان نسلی، خود شکوفایی، توانایی های بالقوه فکری و هیجانی دچار نقیصه و  ناخوشی های جدی گردیده، توانمندسازی، اصلاح و بهبود فردی و محیطی ضروری و دستیابی به آن مستلزم اجرای برنامه های هماهنگ در تمام زمینه های فردی، خانوادگی، نهادهای اجتماعی و ساختارهای کلان بوده و بایستی وضعیت عوامل و شاخصهای مربوط به رفاه اجتماعی، حقوق شهروندی، آسیبهای اجتماعی، توزیع منابع و روابط مبتنی بر عدالت وسرمایه اجتماعی مورد توجه قرار گیرند. در این میان نقش و جایگاه قانونی علم روانشناسی و مشاوره در نظام سلامت کشور و مراقبت از کیان خانواده ها و نیز تاثیر بسزای خدمات مشاوره ای و روانشناختی در ارتقاء کیفیت زندگی، آرامش و  امنیت روانی اجتماعی آحاد جامعه ، در افقی بلند ترسیم و نمایان می شود.

سازمان بهزیستی کشور بعنوان متولی سلامت اجتماعی بر این باور است که زیر بنایی ترین عامل پیشرفت و تکامل جامعه، سلامت جسم، جان و روان سرمایه های انسانی آن بوده و بالندگی هر کشوری  در گرو برخورداری از انسانهای دارای سلامت روانی اجتماعی است. بر این اساس نسبت به تولیت سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری، تدوین شاخصهای سلامت روانی، اجتماعی، شناخت روند تغییرات عوامل خطر و محافظ سلامت روانی اجتماعی، تدوین نظام رصد آسیبهای اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به کودکان ،دانش آموزان و خانواده ها ، ارائه خدمات مشاوره ای طلاق ، حمایت های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا (طرح محب ) ، فعالیتهای آموزشی متعدد با هدف بهبود دانش و مهارت تخصصی ارائه دهندگان خدمات روانشناختی و مددکاری، گسترش اورژانس های اجتماعی، تلاش در جهت ارتقاء حمایتهای اجتماعی کارآمد، کاهش طلاق، اعتیادو...، تقویت مسئولیت اجتماعی و مشارکت سازمان یافته، ایجاد ظرفیتهای قانونی و اجتماعی و حمایت از تشکلهای مردمی و سازمانهای غیردولتی و ... اقدامات معطوف به هدف و مبتنی بر یافته های علمی و شواهد را مدیریت و اجرا نموده است.

در پایان ضمن تبریک روز روانشناسی به کلیه روانشناسان مجرب و مشاوران متعهد در سراسر کشور بویژه همکاران روانشناس و مشاور در ستاد بهزیستی کشور، مراکزاستانها و واحدهای تابعه و ابراز تشکر و قدردانی از اهتمام دلسوزانه این عزیزان که باتمام توان خود سعی در کاهش رنج و آلام آحاد جامعه می نمایند، امیدوارم به لطف خداوند رحمان و با تداوم و استمرار تلاشهای ایشان شاهد تثبیت ، رشد و بالندگی شاخصهای  سلامت روانی اجتماعی در سطح کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
روز روانشناسی و مشاوره که 9 اردیبهشته چرا از الان پیام داده
رحیم
Iran, Islamic Republic of
شما دوست عزیز تقویم کشور رو باز کن ببین 9 اردیبهشت چی نوشته؟ اصلا روز روانشناس می بینین شما؟ . 9 اردیبهشت تاریخ من دراوردی که دو ساله مد کردن و بدون نظر خواهی و بدون رفروندوم اعضای جامعه روانشناسی بصورت خودخواهانه انتخاب شده . و خودشون به خودشون تبریک میگن.
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.