سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۶
کد مطلب: 44006
۱
معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت؛

۲۳درصد ایرانی های ۱۵تا۶۴ سال گرفتار یک اختلال روانپزشکی هستند

۲۳درصد ایرانی های ۱۵تا۶۴ سال گرفتار یک اختلال روانپزشکی هستند
میگنا: دکتر علی اسدی درخصوص وضعیت سلامت روان در کشور، افزود: در حال حاضر ۲۳ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می برند، یعنی از هر چهار نفر در این گروه سنی یک نفر دچار یکی از اختلالات روانپزشکی است، اما این به معنای آن نیست که نسبت به کشورهای دیگر در وضعیت نامناسبی قرار داریم، بلکه درحال حاضر همین آمار در آمریکا ۲۶ درصد است و در برخی کشورها بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه ممکن است افراد به دلیل عدم آگاهی از نوع بیماری یا اختلالی که دارند، برای پیگیری اختلال خود به پزشک مراجعه نکنند، خاطرنشان کرد: در بسیاری مواقع نیز مردم به دلیل انگ بیماری روانی مشکلات خود را پنهان کرده و به روانپزشک مراجعه نمی کنند.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت بر افزایش سطح سواد سلامت روان مردم جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه های جمعی، مراکز علمی و دانشگاه ها باید روی این موضوع کار کنند، زیرا تا زمانی که سطح سواد سلامت روان مردم به حد مطلوب نرسد، با مشکلاتی از قبیل عدم مراجعه مردم به روانپزشک و روانشناس و همچنین ترس از انگ روانی مواجه هستیم.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دفتر سلامت روان وزارت بهداشت افزایش سطح سواد سلامت روان مردم است، اظهارداشت: با وجود کارشناسان سلامت روان که بعداز طرح تحول سلامت در نظام سلامت در حال فعالیت هستند، این مهم در حال بهبود است، چراکه یکی از وظایف این کارشناسان آموزش جمعیت عمومی است، اما نباید انتظار داشت که این اتفاق به سرعت به وقوع بپیوندد، چراکه نقش رسانه های عمومی و صدا و سیما از اهمیت بسزایی برخوردار است، اینکه مردم آموزش های سلامت روان را دریافت کنند و در رسانه ها خلاف آن به مردم منتقل شود، تناقض ایجاد می کند. لذا فیلم ها و برنامه هایی که از دریچه صدا و سیما نمایش داده می شود، نیازمند توجه جدی است.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی