پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 44013
۰

برگزاری ۴۰ هزار جلسه مشاوره برای دانشجویان دانشگاه تهران

برگزاری ۴۰ هزار جلسه مشاوره برای دانشجویان دانشگاه تهران
به گزارش میگنا دكتر حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: شاخص‌هایی که دفتر مشاوره وزارت علوم برای مراکز مشاوره در نظر گرفته فعالیت‌های بهداشتی و روانی و ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی است. دانشگاه‌ها باید در این دو حوزه حائز امتیاز شوند تا بتوانند به عنوان مراکز مشاوره برتر انتخاب شوند. مرکز مشاوره دانشگاه تهران به دلیل داشتن مراکز متعدد مشاوره در شعبات مختلف دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها و پرسنلی که در این شعبه‌ها حضور دارند و فعالیت می‌کنند و همچنین دفاتر مشاوره ارتقای تحصیلی در ۱۷ دانشکده جمعیت خوبی از دانشجویان را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶، ۴۰ هزار جلسه مشاوره برای ۷۰۰۰ دانشجو برگزار کردیم که رقم بسیار بالایی است که این جلسات، جلسات مشاوره، روان پزشکی، روان درمانی و روان سنجی بوده و همچنین یکی از فعالیت‌های شاخص مراکز مشاوره دانشگاه تهران خدمات نوروتراپی است که با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های جدید خدمات درمانی و ارتقایی انجام می‌شود که عملکرد خوبی داشته و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

پیروی یادآور شد: همچنین مرکز مشاوره دانشگاه تهران در حوزه کارگاه‌های آموزشی، انتشارات و طرح‌های داخلی که در سطح خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها اجرا کرده نسبت به سایر دانشگاه‌ها خدمات بیشتری را توانسته ارائه دهد و حدود ۵۳۰۰ جلسه خدمات نوروتراپی برای دانشجویان ارائه شده است. همچنین مشاوره الکترونیکی و تلفنی ارائه شد که ۱۴۵ هزار دقیقه مشاوره تلفنی و بالای ۶۰۰۰ مشاوره الکترونیکی انجام شد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در خصوص علت مراجعه دانشجویان به مرکز مشاوره گفت: اگر در حوزه اختلالات بخواهیم در نظر بگیریم که اختلال اجتماعی و افسردگی را شامل می‌شود بیشترین مراجعه در این خصوص بوده همچنین مشکلات تحصیلی و خانوادگی از دیگر مراجعات بوده که این سه مورد جزو بیشترین مراجعه دانشجویان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن