کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونگی تاثیر مطالعه بر جنین

باشگاه خبرنگاران , 31 فروردين 1397 ساعت 10:09

آرامش و اثرات مثبتی که در مطالعه کردن وجود دارد از طریق مادر بر جنین در دوران بارداری نیز منتقل می‌شود.


میگنا: جنین پس از 5 ماهگی صدای مادر و پس از 7 ماهگی صدای اطرافیان را می‌شنود.

مرتضی مشایخی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی جوان با بیان اینکه مطالعه اثرات بسزایی بر روح و روان افراد می‌گذارد،‌ افزود: در صورتی که موضوع مطالعه مفید و فضای مثبتی باشد می تواند باعث آرامش روحی و کاهش استرس در افراد شود.

وی در تشریح چگونگی اثرگذاری مطالعه بر جنین در دوران بارداری گفت: با توجه به اینکه جنین پس از 5 ماهگی صدای مادر و پس از 7 ماهگی صدای اطرافیان را نیز می شنود در صورتی که در طی این دوران مادر به مطالعه مفید پرداخته،‌ اثرات مثبت این مطالعه به جنین انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: حتی این آرامش و اثرات مثبتی که در مطالعه کردن وجود دارد از طریق مادر بر جنین در دوران بارداری نیز منتقل می‌شود.

این کارشناس روانشناسی بالینی با اشاره به آزمایش‌ها و تحقیقاتی که پس از حادثه 11 سپتامبر بر روی خانم‌های بارداری که به طور مستقیم با این حادثه مواجه شدند،‌ صورت گرفته ‌گفت: محققان پس از بررسی و آزمایش بر روی نوزادان این مادران متوجه شدند غلظت هورمون کورتیزول (تنظیم پاسخ به استرس) در این نوزادان از حد طبیعی کمتر است و برخی نیز دچار بیش‌ فعالی هستند که این عوارض در فرزندانی که مادرانشان در دوران بارداری اهل مطالعه بوده‌اند بسیار کمتر مشاهده شده است.

از این رو به افراد توصیه می‌شود با پرداختن به مطالعه علاوه بر افزودن آگاهی،‌ آرامش خاطر بیشتری را برای خود فراهم نمایند و همچنین به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری به خصوص پس از 5 ماهگی برای جنین خود با صدایی ملایم و لطیف و مهربان به مطالعه موضوعات شاد و مثبت پرداخته تا از نظر روحی کودک سالم‌تری داشته باشند.


کد مطلب: 44052

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44052/چگونگی-تاثیر-مطالعه-جنین

میگنا
  https://www.migna.ir