کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آثار زیانبار روابط دختر و پسر

لذت همراه با اضطراب

نویسنده: اسدالله محمدی‌نیا

راسخون , 15 ارديبهشت 1397 ساعت 14:35

وقتی نوجوانی به سن بلوغ رسید و غریزه جنسی در او شدت یافت، یک حالت اضطراب روحی پیدا می‌کند. خداوند حکیم می‌فرماید اگر انسان بخواهد آن حالت پریشانی را از بین ببرد تنها راهش ازدواج می‌باشد.


قرآن کریم در این مورد می‌فرماید: «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ». یکی از آیات خداوند آن است که از خود شما همسرانی برایتان خلق نمود، تا در سایه این همسران و ازدواج با آنان آرامش روحی پیدا کنید، و بین شما به خاطر همین ازدواج محبت و رحمت برقرار نمود. در این ارتباط مشروعِ زن و مرد، نشانه‌هایی از قدرت خداوند است برای گروهی که دارای تفکر و تعقل باشند. (1)

بنابراین اضطرابی که در اثر غریزه جنسی در جوان به وجود می‌آید از آیات و نشانه عظمت و قدرت حضرت حق تعالی است. و این اضطراب بسیار ممدوح و پسندیده می‌باشد. زیرا این عدم آرامش روحی باعث تمایل انسان به جنس مخالف و در نتیجه سبب بقاء نسل بشر خواهد شد. و این آرامش روحی زمانی تحقق می‌یابد که بشر از طریق شرعی و قانونی اقدام به این رابطه نماید. بر همین اساس وقتی جوانی طبق قوانین الهی همسری را برای خود انتخاب کرد، از نظر روانی از آسودگی خاصی برخوردار می‌گردد.

در حالی که این آسایش روحی در روابط نامشروع دختران و پسران نیست. زیرا ارتباط نامشروع براساس تمام ادیان الهی خلاف قانون است، و با فطرت بشر که عجین و آمیخته با غیرت و عفت می‌باشد ناسازگار است. و به خاطر آنکه روابط نامشروع خلاف قانون و وجدان و فطرت بشر است، لذتی که از این راه حاصل می‌شود همراه با اضطراب و دلهره خواهد بود.

اگرچه این ارتباط آلوده در محیطی آرام و بدون مزاحمت انسان و قانونی اتفاق بیفتد. مانند دزدی که به راحتی و بدون وجود صاحب مال و پلیس از مکانی سرقت می‌کند، اگرچه هیچ فرد و قانونی مانع سرقت این دزد نشده، اما چون سرقت تجاوز به حقوق دیگران و پایمال نمودن حق مردم است، باعث اضطراب سارق خواهد بود. و این مسئله را هر انسان باوجدانی قبول دارد، اگرچه معتقد به دینی نباشد.

پی‌نوشت‌ها:
1.روم/21.
منبع مقاله : محمدی نیا، اسدالله، (1392)، دختران می‌پرسند: چرا؟، قم: انتشارات سبط اکبر (ع)، چاپ نهم.


کد مطلب: 44184

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44184/لذت-همراه-اضطراب

میگنا
  https://www.migna.ir