کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۸ میلیون کاربر اینترنت زیر ۱۸ سال هستند

۸ میلیون نوجوان ایرانی گیمر در فضای مجازی هستند

خبرگزاری فارس , 16 ارديبهشت 1397 ساعت 14:45

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه ۸ میلیون نوجوان ایرانی در فضای مجازی گیمر هستند، گفت: ۱۸ میلیون کاربر اینترنت زیر ۱۸ سال هستند.


ميگنا: حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این اتحاد برگزار شد، اظهار داشت: امروزه سهم بسیاری از فراغت‌های نوجوانان معطوف در فعالیت‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی است؛ در این گروه سنی ۸ میلیون گیمر داریم که روزانه ۱۲۰۰ سال صرف بازی می‌کنند. به عبارت دیگر روزی ۱۲۰۰ سال عمر در بازی‌ها در حال تلف شدن است و تنها سرمایه برخی جوانان ما شده است.
 
علامتی افزود: مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال اعلام کرده است که بیش از ۹۵ درصد بازی‌ها وارداتی است که نشان می‌دهد با تم و محتوای سبک زندگی غربی است.

وی اضافه کرد: به گزارش‌های متعدد، امروز حدود ۱۸ میلیون کاربر اینترنت زیر ۱۸ سال داریم و باید برای تولید محتوای سالم، مفید و ایمن بر بستر فضای مجازی برای این گروه بزرگ، حساس و سرنوشت‌ساز اقدام کرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه امروز سهم جوانان از فضای مجازی بیشتر از فرصت، تهدید بوده است، گفت: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ جرایم در حوزه فضای مجازی بیش از ۷۰ درصد افزایش داشت که از این میان ۴۳ درصد از کل جرایم در تلگرام و ۲۰ درصد در اینستاگرام رخ داده است؛ به عبارتی می‌توان گفت که بیش از ۶۰ درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی در تلگرام و اینستاگرام اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه اتحادیه به دنبال روشنگری و شکل‌دهی نهضت سواد مجازی در شبکه آموزش و پرورش است، افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این زمینه برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت را طراحی کرده است.

علامتی ادامه داد: در بخش برنامه‌های کوتاه مدت می‌توان به استفاده از پیام‌رسان داخلی اشاره کرد که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از پیام‌رسان‌های خود را پیام‌رسان داخلی قرار داده است و تمام اتحادیه از پیام‌رسان‌های خارجی، خروج پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های میان مدت تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود و اجرای برنامه‌های بلند مدت تا ۵ سال آینده پیش‌بینی شده است، گفت: آموزش‌های مهارت‌های سواد مجازی، برگزاری کاردوهای(کارگاه +اردو) دیجیتالی با هدف آشنایی با تولیدات دیجیتالی ایرانی، سالم، ایمن و مفید در حوزه فضای مجازی، تفاهم و همکاری با برخی مجموعه‌ها همچون بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در خصوص ارتقای سواد بازی دانش‌آموزان و ایجاد بانک معتبر از اساتید متبحر در حوزه سواد مجازی و اعزام به سراسر کشور از جمله برنامه‌هاست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌ها را تولید رادیویی با موضوع چالش در زیست مجازی نوجوان با نگاه طنز ویژه پخش در زنگ تفریح مدارس و با هدف زمینه‌سازی جشنواره تولیدات رادیویی دانش‌آموزان، اقدامات ترویجی و تبلیغی در خصوص افزایش سواد مجازی دانش‌آموزان و راه‌اندازی مرکز رصد و پایش حوانان در حوزه فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی افزود: گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی در راستای تحقق دغدغه‌های ایشان در خصوص ارتقای سواد فضای مجازی و همچنین ایمن‌سازی و امنیت جوانان در فعالیت‌های مجازی‌شان از دیگر برنامه‌هاست.

علامتی  با بیان اینکه مشارکت در تولید بازی عملیات شیطان انجام می‌شود، اظهار داشت: آموزش هزاران نفر از والدین در خصوص مواجهه خردمندانه در تربیت نوجوانان و جوانان عصر دیجیتال، برگزاری دوره‌های تربیت مربی فضای مجازی، تولید و اجرای نمایشگاه‌های تبلیغی و ترویجی  در  حوزه امنیت مجازی جوانان، آموزش مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌های نوین در میان دانش‌آموزان و تولیدات تصویری و گرافیکی به منظور آموزش مدیریت زمان در فضای مجازی از دیگری برنامه‌های این اتحادیه است.

وی تصریح کرد: به استناد آخرین پژوهش‌های میدانی، توانایی بیشتر از ۷۵ درصد کاربران ایرانی اینترنت تنها منحصر به جستجو در اینترنت است.
 
 


کد مطلب: 44199

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44199/۸-میلیون-نوجوان-ایرانی-گیمر-فضای-مجازی-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir