شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۹
کد مطلب: 44257
۱

مشاوره‌های ازدواج و خانواده «بیمه» می‌شوند

مشاوره‌های ازدواج و خانواده «بیمه» می‌شوند
میگنا: دکتر سیدجواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با تاکید بر انتخاب آگاهانه برای ازدواج، عنوان کرد: حدود ۴۷ درصد طلا های صورت گرفته مربوط به ۵ سال نخست زندگی است که بیانگر این موضوع است که باید زمان بیشتری را صرف انتخاب درست کنیم و عدم توجه به این مهم تبعات بسیار خطرناکی را به همراه دارد.

وی افزود: از این رو وزارت ورزش و جوانان تمرکز ویژه‌ای به این بخش دارد و با برگزاری کارگاه‌ها و مشاوره تلاش می کند افراد را در انتخاب آگاهانه شریک زندگی خود یاری دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: کارگاههای مهارتهای زندگی با سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید بوده است که شامل مهارتهای پیش و پس از ازدواج است. در همین راستا در سال ۹۶ بیش از ۳هزار و ۹۰۰ کارگاه در سراسر کشور برگزار شده است و بیش از ۱۷۴هزار نفر در این دورهها شرکت کردهاند.

رضوی با بیان اینکه استانداردسازی لازم در تمامی فعالیتهای کارگاههای ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است ، بیان کرد : تنها مراکزی که با لوگوی وزارت ورزش و جوانان و همکاری نظام روان شناسی فعالیت می کنند مشاوره ازدواج و خانواده را به صورت تخصصی ارائه می دهند.

وی افزود : هزینه بهره‌مندی از این مشاوره‌ها بالاست چرا که توسط بخش خصوصی اداره می شوند و در قانون مقدمات استفاده از بیمه‌های پایه و مقدماتی فراهم شده است.

این مسئول وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد : بر اساس آمار ، حدود ۳۰ درصد از افرادی که در سال ۹۶ به این مراکز مراجعه کردهاند برای مشکلات خانوادگی و ۴۰درصد برای مشکل رفتاری بوده است .همچنین در این مراکز ۱۹ درصد مشاوره پیش از ازدواج و ۱۰ درصد مشاوره زوجین ارائه شده است.


رضوی خاطرنشان کرد : بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم برای وزارت ورزش و جوانان و دیگر ارگانها در خصوص مشاوره و کارگاههای پیش از ازدواج تکالیفی را مشخص کرده است که لزوم هم افزایی دستگاهها برای نیل به این اصل بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: ساماندهی و هماهنگی در حوزه جوانان از طریق شورای عالی جوانان که از بخشهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به صورت مستمر دنبال می شود و اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامهریزی و نظارت بر جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص تسهیلگری مالی برای ازدواج گفت: برای این بخش از ظرفیت خیرین استفاده شده است. از سال ۹۴ اقداماتی برای سازماندهی خیرین ازدواج در سراسر کشور آغاز و در شانزده استان مجمع خیرین استانی راه اندازی شده است که فعالیتهایی را از خرید جهیزیه تا برگزاری مراسم ازدواج انجام می دهند.

رضوی تاکید کرد : از آنجایی که امسال سال حمایت از تولید داخلی است خیرین باید در خصوص کالای ایرانی تمرکز داشته باشند.

وی ظرفیت تشکلهای فعال و مردم نهاد در حوزه خانواده و ازدواج را دارای اهمیت بالایی دانست و اظهار کرد : اگر همه دستگاه‌های دولتی هم دست به دست هم دهند بدون مشارکت مردم و افراد داوطلب نمی توانیم برنامههای موفقی داشته باشیم.
 
مرجع : خبرگزاري ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت