کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوش اجتماعی قدرت حل مسأله و مذاکره را بالا می‌برد

خبرگزاري ايسنا , 25 ارديبهشت 1397 ساعت 8:15

یک روانشناس گفت: هوش اجتماعی قدرت حل مسأله و مذاکره را بالا می‌برد


ميگنا: دکتر داوود کردستانی گفت: هوش اجتماعی نمودهایی دارد که هماهنگی حرکات بدن با گفتار به نحوی که فرد بتواند زبان بدن شخص مقابل را بخواند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد، ازجمله آن است. وقتی بین گفتار و حرکات بدن هماهنگی وجود داشته باشد ارتباطات مثمرثمر و مفیدتر خواهند شد. زمانی که هوش اجتماعی بالا باشد اعتماد به نفس شخص بیشتر شده و فرد بهتر می‌تواند با مشکلات مواجه شود. هوش اجتماعی قدرت حل مسأله و مذاکره را بالا می‌برد و باعث می‌شود که شخص برای حل مسائل و مشکلات تمایل به مذاکره داشته باشد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان یادآور شد: پایین بودن هوش اجتماعی مشکلاتی برای فرد به وجود می‌آورد ازجمله اینکه شخص نمی‌تواند در کار گروهی موفق باشد و توان انجام کار گروهی را ندارد. همچنین افرادی که هوش اجتماعی پایینی دارند بسیاری از فرصت‌های شغلی را از دست داده و پیشرفت چندانی حاصل نمی‌کنند.

وي با اشاره به اینکه چگونگی برقراری ارتباط با دیگران از نمودهای هوش اجتماعی است، گفت: اینکه چقدر بتوانیم از فرصت‌های پیش آمده در ارتباط با دیگران استفاده کنیم، نشان دهنده هوش اجتماعی بالاست. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: فردی که هوش اجتماعی بالایی دارد از برچسب زدن به دیگران جلوگیری می‌کند و به خوبی با افراد ارتباط می‌گیرد. هوش اجتماعی تحت تاثیر محیط یاد گرفتنی و تقویت شدنی است و باید در فضای خانواده و مدرسه درصد این هوش را در بین افراد بالا برد.

کردستانی خاطرنشان کرد: والدین باید با رفتارشان هوش اجتماعی را به فرزندان آموزش دهند چراکه فرزندان ابتدا پدر و مادر خود را الگوی رفتارشان قرار می‌دهند و بعد هم در مدرسه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده شود


کد مطلب: 44261

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44261/هوش-اجتماعی-قدرت-حل-مسأله-مذاکره-بالا-می-برد

میگنا
  https://www.migna.ir