جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۲۳:۳۳
کد مطلب: 44275
۱

هنرمندان در معرض بیماری های اعصاب قرار دارند

هنرمندان در معرض بیماری های اعصاب قرار دارند
میگنا: تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد نابغه با مشکلات روانی متعددی دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند؛ اکنون محققان توانسته‌اند ثابت کنند که این دسته از افراد بیش از سایرین در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند.
 
مفهوم کلیشه‌ای بیماری روانی ناشی از نبوغ ممکن است حقیقت داشته باشد و  یک تحقیق جدید انجام شده توسط مجله روانپزشکی بریتانیا نشان داده است که افراد خلاق ۹۰ درصد بیشتر از سایرین در معرض اسکیزوفرنی قرار دارند.
نابغه‌های خلاق زیادی از مشکلات روانی رنج می‌برده‌اند؛ وینسنت ون‌گوگ ولفانگ و آمادئوس موتزارت از جمله این افراد نابغه بوده‌اند.

مطالعات زیادی در این رابطه انجام شده است اما برای اولین بار است که محققان توانسته‌اند به یک رابطه معنادار در این زمینه دست پیدا کنند و بر اساس این تحقیقات که  در کینگز کالج لندن به نتیجه رسیده است،  سوابق روانی ثبت شده ۴.۵ میلیون نفر از شهروندان سوئد بررسی شد.
آنها در ابتدا بررسی کردند که این افراد در دانشگاه‌های هنری یا رشته‌های مربوط به هنر تحصیل کرده‌اند یا خیر؛ در قدم بعدی محققان بررسی کردند که آیا آن‌ها به خاطر مشکلات روانی در بیمارستان بستری شده‌اند یا خیر؟ و نتایج مطالعه فوق‌العاده بود؛ محققان متوجه شدند که افراد هنری و خلاق ۹۰ درصد بیش از سایرین به اسکیزوفرنی مبتلا شده‌اند.


هنرمندان در معرض بیماری های اعصاب قرار دارند
این افراد اسکیزوفرنی را به ویژه در دهه دوم زندگی خود تجربه کرده و در بیمارستان بستری شده‌اند همچنین ۳۹ درصد بیش از سایرین به علت افسردگی روانه بیمارستان شده‌اند و  این میزان برای مبتلایان به اختلال دوقطبی ۶۲ درصد بود است؛ با این حال هنوز مشخص نشده است که چرا افراد خلاق و هنرمند بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌های اعصاب و روان هستند.

جیمز مک کیب، محقق، معتقد است که ژنتیک در خلاقیت افراد موثر است و همین ارتباط می‌تواند دلیلی بر بیشتر بودن مشکلات روانی در این قشر از افراد باشد. خلاقیت اغلب در قالب ایده‌ها یا مفاهیمی که دیگران به آن فکر نمی‌کنند، تعریف می‌شود.
با این حال، اگر شما از دسته افراد خلاق هستید، جای نگرانی وجود ندارد. تنها یک درصد از کل جمعیت جهان به اسکیزوفرنی مبتلا هستند؛ بنابراین احتمال ابتلای شما به این بیماری هنوز پایین است.
 
 
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود