کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان انگلیسی هشدار می دهند؛

اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن با ابتلا به افسردگی مرتبط است

خبرگزاری مهر , 27 ارديبهشت 1397 ساعت 20:05

مطالعه جدید محققان نشان می دهد اختلال در ساعت بدن موجب بروز اختلالات رفتاری نظیر افسردگی می شود.


میگنا: یافته های این مطالعه که شامل بیش از ۹۰ هزار شرکت کننده بود نشان می دهد که اختلال در ساعت بدن با ریسک بالا ابتلا به مشکلات روانی نظیر افسردگی و اختلال دوقطبی مرتبط است. ساعت هوشمند بدن در منطقه ای از مغز موسوم به هسته سوپراکیاسماتیک واقع شده است.

براساس روشنایی نور خورشید ساعت بدن درمی یابد که چه زمانی از روز است. اما عواملی نظیر نور مصنوعی، شیفت های کاری شبانه، افزایش سن، برخی بیماری ها و سفر در مناطق زمانی مختلف موجب اختلال در این سیستم می شوند که می تواند تاثیرات بدی بر بدن داشته باشد.

در این مطالعه که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ انجام شد از بیش از ۹۰ هزار شرکت کننده خواسته شد تا شتاب سنجی را به دور کمرشان ببندند تا حرکات شان در طول یک هفته اندازه گیری شود. بعلاوه، شرکت کنندگان پرسشنامه سلامت هم در این زمینه تکمیل کردند.

محققان با استفاده از داده های این شتاب سنج مشخص کردند که ایا فرد مبتلا به اختلال ریتم شبانه روزی است. اختلال در خواب، عدم حرکت در طول روز یا هردو نشانه اختلال در ریتم شبانه روزی بود.

محققان دریافتند افراد مبتلا به اختلال بیشتر در ریتم شبانه روزی در مقایسه با دیگران دارای اختلال افسردگی حاد یا اختلال دوقطبی در طول عمرشان بودند.


کد مطلب: 44281

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44281/اختلال-ساعت-بیولوژیکی-بدن-ابتلا-افسردگی-مرتبط

میگنا
  https://www.migna.ir