پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۲
کد مطلب: 44316
۱

نتایج آزمون‌های سلامت روان: اعتماد به نفس دانش‌آموزان دختر پایین است

نتایج آزمون‌های سلامت روان: اعتماد به نفس دانش‌آموزان دختر پایین است
میگنا: محمود عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با غلبه زندگی شهرنشینی و ماشینی، خانواده‌ها فرصت و تخصص کافی در زمینه تربیت فرزندان خود ندارند بنابراین حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های فوق برنامه و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است تا روی مسائل روحی و معنوی دانش‌آموزان کار شود.

این مسئول با اشاره به نتایج آزمون‌های سلامت روان دانش‌آموزان، ادامه داد: بر اساس این آزمون‌ها اعتماد به نفس دانش‌آموزان به خصوص در دانش‌آموزان دختر پایین است بنابراین در برنامه‌های تربیتی و پرورشی در مدارس از جمله برنامه صبحگاه باید با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هلال احمر با شرکت حداکثری دانش‌آموزان و تنوع برنامه‌ها زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان فراهم شود.

وی افزود: ایجاد اعتماد به نفس یک فرآیند است و معلم به تنهایی نمی‌تواند اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا ببرد و تنها بخشی از این فرآیند به شمار می‌رود و البته معلمان در احیای عزت نفس دانش‌آموزان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند تا دانش‌آموزان خودپنداری مثبت داشته باشند.


عباسی با بیان اینکه امر تربیت اختصاصی معلمان و مدرسه نیست بلکه یک مقوله عمومی است، خاطرنشان کرد: خانواده، جامعه، دوستان، هم سن و سالان و همه معلمان و عوامل مدرسه در امر تربیت دانش‌آموزان نقش دارند همچنین در کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی نیز نکات تربیتی گفته شود به نحوی که حتی طریقه برخورد معلم نیز حاوی نکات تربیتی است و روی تک‌تک دانش‌آموزان تاثیرگذار است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و بر اساس آمار موجود میزان مطالعه غیردرسی دانش‌آموزان پایین است و 53 درصد دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم اصلا یا کمتر از نیم ساعت مطالعه غیر درسی در شبانه روز دارند و این در حالی است که حضور در فضای مجازی و مدت زمان استفاده روزانه از موبایل رشد بیشتری یافته است .

وی تصریح کرد: میانگین نرم کشوری سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز بالای 10 جلد است که این میانگین در استان زنجان به طور متوسط حدود 7 جلد است و تلاش می‌شود نرم سرانه کتاب استان به میانگین کشوری نزدیک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.