کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تغییر سیستم دوپامین مغز؛

ورزش به درمان اعتیاد کمک می‌کند

خبرگزاری ایسنا , 10 خرداد 1397 ساعت 9:24

تحقیقات جدید محققان "دانشگاه ایالتی نیویورک" در بوفالو نشان می‌دهد یک مکانیزم کلیدی در ورزش هوازی (ایروبیک) وجود دارد که با تغییر سیستم دوپامین مغز، به درمان اعتیاد کمک می‌کند.


به گزارش مدیکال اکسپرس، انجام ورزش هوازی موجب افزایش ضربان قلب، تنفس و گردش اکسیژن در خون می‌شود و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، بیماری قلبی و آرتریت را کاهش می‌دهد.
این ورزش همچنین تاثیرات مثبتی بر سلامت روان نیز دارد و از استرس، اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کند. "پیتر ثانوس"(Peter Thanos ) دانشمند و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: علاوه بر این مزایا، مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش هوازی در جلوگیری از شروع استعمال مواد مخدر از جمله الکل، نیکوتین، محرک‌ها نیز موثر بوده است.
با استفاده از مدل‌های حیوانی، ثانوس و تیم تحقیقاتی او دریافتند که تمرین هوازی روزانه، متابولیسم دوپامین را در مغز تغییر می‌دهد.

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی مرکزی است که در ارتباط با اختلالات مصرف موادمخدر نقش مهمی در پاداش، انگیزه و یادگیری ایفا می‌کند.

ثانوس افزود: ما در حال بررسی هستیم تا متوجه شویم که آیا واقعا ورزش می‌تواند سیگنالینگ دوپامین را که با استفاده از داروهای مزمن تغییر کرده است، طبیعی کند یا خیر.


کد مطلب: 44409

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44409/ورزش-درمان-اعتیاد-کمک-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir