کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش احتمالی فناوری‌های ارتباطی نوین در بدرفتاری جنسی با کودکان و نوجوانان

دکتر سامان توکلی

12 خرداد 1397 ساعت 0:58

واشنگتن پست در سال 2015 داستانی را درباره این موضوع نشان داد که حدود 80 درصد از کودکان 12 تا 17 ساله دارای یک تلفن همراه بودند و 94 درصد آنها در سال حساب کاربری فیس بوک داشتند. در سال 2014، حدود 35 درصد از مربیان متخلف یا متهم به سوء رفتار جنسی از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به قربانیان خود استفاده می کنند .


میگنا: فناوری‌هایی ارتباطی که امروزه در دسترس همگان است، به مجرمان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به آسانی و محتاطانه کودکان را به دام بیندازند.

امروزه دانش‌آموزان معمولا گوشی‌های همراه شخصی (هوشمند)خود را همیشه در همه جا همراه‌شان دارند، که همین امر به افراد سوئ استفاده کنندگان(خلافکار) امکان می‌دهد تا دسترسی آزادانه و بدون نظارتی به کودکان داشته باشند. حتی آندسته از کودکانی که تلفن هم‌راه ندارند نیز می‌توانند از طریق لپ‌تاپ، تبلت، یا رایانه‌ شخصی هدف چنین افرادی قرار بگیرند.

بر اساس اعلام دپارتمان عدالت، حدود ۱۵‎٪ از کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله که تلفن همراه شخصی دارند، از کسانی که آنان را از طریق ارتباط متنی می‌شناسند، تصاویر برهنه، نیمه‌برهنه، یا ترغیب‌کننده‌ جنسی دریافت کرده‌اند.

یازده درصد از افراد نوجوان یا در ابتدای جوانی می‌گویند که تصاویر برهنه‌ خود را به شکل آن‌لاین با افرادی دیگر به اشتراک گذاشته‌اند.

حدود ۲۶ درصد از این افراد آن قدر به فرد مقابل اعتماد داشته‌اند که فکر کنند تصاویر برهنه‌ آنان را با هیچ فرد دیگری به اشتراک نمی‌گذارد.
حدود ۲۶ درصد از افراد نوجوان یا در ابتدای جوانی می‌گویند که سابقه‌ ارتباط متنی جنسی (sexting) را داشته‌اند.

دپارتمان عدالت (Department of Justice) تقریباً معادل «وزارت دادگستری» است.

برای اعتنا به تفاوت‌های ساختاری و‌ توجیهاتی که باعث انتخاب department، و نه ministry، شده، ترجمه‌ تحت‌اللفظی آن به‌کار رفته است.

 

ترجمه و گزینش:

دکتر سامان توکلی- روان‌پزشک
منبع
 


کد مطلب: 44427

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44427/نقش-احتمالی-فناوری-های-ارتباطی-نوین-بدرفتاری-جنسی-کودکان-نوجوانان

میگنا
  https://www.migna.ir