چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۴
کد مطلب: 44469
۲

ریختن زباله، ریشه در مشکلات شخصیتی دارد

ریختن زباله، ریشه در مشکلات شخصیتی دارد
میگنا: دکتر ساناز بوستانی افزود: گاهی اوقات خودشیفتگی زیادی که در برخی افراد زباله انداز وجود دارد مانع آن می شود که حقی برای دیگران به عنوان استفاده کننده های محیط های طبیعی و شهری قائل شوند و این از عوامل مهم است. گاهی ریختن زباله می تواند نشانه بروز خشم فرد به دیگران باشد و گاهی اوقات حاصل بی تفاوتی ها و احساس جدایی فرد از جامعه است، بدین صورت که فرد خود را جزئی از جامعه نمی داند، زندگی شخصی خود را از زندگی گروهی جدا و پاکیزگی را محدود به محیط خصوصی خود می داند.

این روانپزشک معتقد است: برخی افراد آشغال ریز دارای شخصیت ضداجتماعی هستند و این گونه رفتارها می تواند جزئی از ویژگی های فردی وی باشد.

بوستانی با اشاره به نبود نظم درونی و ذهنی فرد زباله انداز ادامه داد: نظم بیرونی نمادی از نظم درونی است و فردی با آشفتگی و بی نظمی های ذهنی ممکن است خواسته یا ناخواسته این احساس را به صورت رفتار زباله ریختن به محیط پیرامون خود منتقل کند.

وی درباره تفاوت در پاک نگهداشتن محیط زیست در بین جوامع بیان کرد:گاهی نریختن زباله جزئی از فرهنگ مردم یک منطقه است، برای مثال مردم مناطق اسکاندیناوی همگی خود را مکلف به پاکیزه نگهداشتن محیط خود می دانند و جامعه و محیط خود را همانند زندگی خصوصی خود می پندارند و همانطور که به پاکیزه نگاهداشتن محیط شخصی خود پایبندند در حفظ پاکیزگی محیط زیست نیز مقیدند. گاهی وجود قوانین سخت و جرایم سنگین همانند امارات متحده عربی مانعی از زباله ریزی مردم شده است.

این روانپزشک گفت: گاهی اوقات هیچ علتی برای زباله ریزی یافت نمی شود بجز تنبلی و اهمال کاری افراد.

وی درباره راه حل معضل نریختن زباله افزود: با توجه به دلایل گفته شده در خصوص زباله ریزی در طبیعت و محیط های اجتماعی، راه کارهای موجود در برابر مشکل پیش رو واضح است و با انجام اقداماتی چون آموزش های بیشتر و موثرتر، برانگیختن حس طبیعت دوستی و جامعه دوستی در افراد، در مواردی نظارت و کنترل های شدید تر و سختگیرانه تر می تواند نقش بسزایی در زیباتر کردن و حفظ پاکیزگی کشورمان ایفا کند.

سازمان ملل متحد، پنجم ژوئن برابر با پانزده خرداد را روز جهانی محیط زیست با شعار غلبه بر آلودگی پلاستیکی نامگذاری کرده است که یکی از اهداف آن حذف آلودگی های پلاستیکی از محیط زیست است که در آن فراخوانی برای اقدام همه‌ انسان ها در مبارزه با یکی از بزرگ ترین چالش‌های زیست محیطی عصر حاضر است.

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت :تمیزی و پاکیزگی دو واژه با معنی تقریبا مشابه هستند که در بسیاری اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند و هر دو به مفهوم نبود آلاینده هاست که این آلاینده ها طیف گسترده ای از ترکیباتی مانند :گرد و غبار، بوهای آزار دهنده، آشغال ساخت بشر، پسماند های شهری و غیره را شامل می شود.
مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید