جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۴
کد مطلب: 44665
۱

با اعتماد به نفس‌ها، هرگز این کار‌ها را نمی‌کنند

فروغ بیداری
با اعتماد به نفس‌ها، هرگز این کار‌ها را نمی‌کنند
میگنا: پیش از هر توضیحی باید اشاره کنیم که اعتمادبه‌نفس با خودشیفتگی بسیار متفاوت است. افراد خودشیفته عموما دوست دارند که همیشه موردتوجه و تحسین و تشویق دیگران قرار بگیرند و این امر نیز از عدم امنیت درونی آن‌ها ناشی می شود. این در حالیست که اشخاص معتمدبه‌نفس برای خوشایند، رضایت و تعریف و تمجید دیگران کاری نمی کنند.

کسانی که از اعتمادبه‌نفس کافی در زندگی برخوردار هستند، نیازی به توجه بقیه ندارند زیرا به توانایی های خود ایمان داشته و می دانند که در مسیر درستِ موفقیت قرار دارند.

اگر دوست دارید جزو کسانی باشید که واقعا موفق هستند و برای خوشایند دیگران کار نمی کنند، باید روی خودشناسی و بهبود رفتارهای خود تمرکز داشته باشید. با تمرین کردن افکار سالم و مثبت و رفتارهای اجتماعی صحیح می توانید انقلاب بزرگی در زندگی شخصی و حرفه ای خود به وجود بیاورید. همچنین با مطالعه عادات افراد موفق نیز می‌توانید به تصحیح اشتباهات خود بپردازید.
 
 از این رو توصیه می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید تا با کارهایی که افراد متعمدبه نفس هرگز انجام نمی‌دهند، بیشتر آشنا شوید.
 

۱- خودزنی نمی کنند

این اصطلاح بسیار عامیانه به‌نظر می رسد، اما واقعیت کلام را به خوبی به مخاطب می رساند. افرادی که اعتمادبه‌نفس سالم در زندگی خود دارند هرگز با افعال منفی در مورد خود حرف نمی زنند و برای اشتباهات یا نقص هایی که دارند، خود را سرزنش نمی کنند. هر چه بیشتر با خودتان نامهربان باشید، اعتمادبه نفس کمتری در زندگی خواهید داشت.


۲- به حرف مردم خیلی اهمیت نمی دهند

وقتی شما مدام منتظر دریافت تایید از طرف دیگران هستید، یعنی به لحاظ روحی ضعیف بوده و خودتان را دوست ندارید. برای اینکه میزان اعتمادبه‌نفس خود را در زندگی افزایش دهید، روی توانایی های خود تمرکز کرده و دنبال تایید و تصدیق دیگران نباشید. حس غرور را در وجود خود تقویت کنید.

۳- وقتشان را در کارهایی که سودی برایشان ندارد، تلف نمی کنند

به جای اینکه زمان خود را در انجام کارهای بیهوده ای که هیچ سود و عایدی برای شما ندارند تلف کنید، برای انجام کارهای ارزشمند و هدفمند برنامه ریزی کنید. دنبال کارهایی باشید که توانمندی های شما را نشان می دهند.


۵- زمان خود را پای برنامه های تلویزیونی هدر نمی دهند

به جای اینکه جلوی تلویزیون دراز کشیده و همه برنامه های آن را پشت سر هم نگاه کنید، به مطالعه کتاب یا برنامه ریزی برای ساختن آینده ای بهتر بپردازید.
 
 
۶- هرگز در گذشته زندگی نمی کنند

اعتمادبه‌نفس گذشته همان طور که از نامش پیداست، فعل و رویدادی است که در گذشته روی داده و تمام شده است. پس با فکر کردن به آن زمان حال و آینده خود را از دست ندهید. بهتر است به جای نگاه به عقب، برای آینده خود برنامه ریزی کنید.


۷- به پیش بینی آینده می پردازند

یکی از اصلی ترین راه های ساخت هرچه بهتر آینده این است که در مورد خواسته ها، تمایلات و آرزوهای خود به رویادپردازی بپردازید. به آرزوهای خود فکر کرده و آن ها را در ذهنتان مجسم کنید.


۸- قبل از اینکه خودشان به نتیجه برسند با بقیه مشورت نمی کنند

یکی از رایج ترین اشتباهات آدم ها این است که قبل از اینکه خودشان به نتیجه برسند و با خودشان کنار بیایند، به سراغ اطرافیان رفته و از آن ها مشورت می خواهند. اول از همه با خودتان کنار بیایید و ببینید دقیقا هدفتان از انجام فلان کار چیست، سپس از بقیه بخواهید که در این مسیر به شما مشورت بدهند.

۹- به جای تمرکز روز جزئیات مسایل، چشم‌اندازهای بزرگ برای خود تعریف می کنند

به جای اینگه دنبال ریز مسایلی بگردید که ارزشی ندارند، وقت خود را صرف برنامه ریزی برای آینده بهتر و اهداف بزرگ تر کنید. وقتی بدانید که هدفتان از کار چیست، مسایل جزئی و بی ارزش مانع از پیشرفتتان نخواهد شد.

۱۰- دنبال مقصر برای دردهای درونی خود نمی گردند

انسان هایی که اعتماد‌به‎نفس واقعی دارند، از دردهای درونی خود هم به خوبی مطلع هستند. بنابراین دنبال افراد یا اتفاقات بیرونی نیستند تا دلیل ناراحتی هایشان را به آن ها نسبت داده و به صورت موقت زخمشان را التیام ببخشند.

۱۱- برای مشکلات کوچک و بی ارزش دچار استرس نمی شوند

به جای اینکه انرژی گرانبهای خود را برای نگرانی در مورد مسایل بی ارزش تلف کنید، آن را صرف برنامه ریزی و تحقیق در جهت موفقیت بیشتر در زندگی کنید.

۱۲- حسرت نمی خورند و برای اشتباهات خود پشیمان و ناامید نمی شوند

همه انسان ها این توان را ندارند که مسیر درست زندگی را پیدا کنند. اما انسان های قوی و بااعتمادبه‌نفس به این دلیل که شاد هستند و بر اساس برنامه ریزی جلو می روند، بنابراین در مسیر درست برای تحقق رویاهایشان قرار دارند و زمان و روحیه خود را برای حسرت خوردن یا نگرانی خراب نمی کنند.

۱۳- خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند

هیچ دلیلی برای این وجود ندارد که شما زندگی خود را با بقیه مقایسه کنید. دنیا و زندگی مملو از انرژی های مثبت، اتفاقات خوب، ایده های نو و انسان های خوبی است که با کمک گرفتن از آن ها می توانید زندگی خود را رونق ببخشید. اینکه دوستان شما در اینستاگرام زندگی لوکس خود را به نمایش بگذارند، به این مفهوم نیست که حقیقتا خوشبخت و خوشحال هستند. پس به جای تمرکز روی نداشته های خود و «ظاهر» زندگی اطرافیان، روی توانایی ها و استعدادهای خود تمرکز کرده و آن ها را تقویت کنید.
 
*فروغ بیداری- روزيانو
مرجع : وب سایت روزیاتو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن