جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ / ۰۰:۳۳
کد مطلب: 44672
۱

بیشترین مشکلات استعمال دخانیات متوجه کدام افراد است؟

بیشترین مشکلات استعمال دخانیات متوجه کدام افراد است؟
میگنا: شهره نصر با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت های فرزندان عامل مهمی است که مانع مصرف مواد غیرمجاز و سیگار می شود، گفت: نوجوانانی که والدین شان کمترین نظارت را بر آنان داشته اند، در سنین پایین تری شروع به مصرف مواد می کنند.
 
وی ادامه داد: هرچه سن شروع مصرف این مواد زودتر باشد، مشکلات جدی تری در پی خواهند داشت، هر زمان که فرزند ما بیرون از خانه زمان بیشتری را سپری کند، باید بدانیم کجاست، چه می کند و با چه کسی وقت می گذراند.

این مسئول با اشاره به نقش دوستان در این زمینه، اظهار کرد: همچون هر پدیده دیگری، دوستان در زندگی ما می توانند نقش مثبت یا منفی داشته باشند، ارتباط بیشتر و عمیق تر با همسالان یکی از ویژگی های نوجوانی و وجه تمایز این دوره از دوره کودکی است، به عنوان پدر و مادر هیچ گاه نباید فرزندمان را از دوستی با نوجوان دیگر برحذر داریم، چنین خواسته ای برخلاف قواعد منطقی رشد نوجوانی است.

آنان برای رشد مهارت های اجتماعی و بین فردی خود به رابطه با دوستان نیاز دارند و گاهی پدر و مادرها سعی می کنند جای دوستان را برای نوجوان پر کنند که این اختلاف نقش ها برای نوجوان مناسب نیست.

نصر خاطرنشان کرد: هر کودک باید یاد بگیرد، در حالی که ارزش ها و هویت خود را حفظ می کند خود را برای کار گروهی نیز هماهنگ سازد و وقتی با کمک به فرزند خود، اعتماد به نفس و امنیت او را افزایش می دهید، او را برای غلبه بر فشارهای ناشی از کار گروهی تجهیز می کنید، در این صورت آنها قدرت این را خواهند داشت که در برابر چیزهای ناراحت کننده یا چیزهایی که فکر می کنند درست نیست، نه بگویند.

ما معتقدیم که والدین می توانند با رعایت چند نکته ساده این فشار را تا حد زیادی تقلیل دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که همسالان می توانند عالی باشند، وقتی درباره فشار همسالان بحث می کنیم، معمولاً تأثیرات بد آن ها را در نظر می گیریم، اما بیشتر اوقات همسالان دیگر تأثیرات سالم و حمایت کننده بر فرزند شما دارند.

اگر دوستان در مدرسه، ورزش یا موسیقی عملکرد خوبی داشته باشند، می توانند نوجوان شما را به پشتکار و سخت کوشی ترغیب کنند، بنابراین اگر اطرافیان نوجوان، همسالان سالمی داشته باشند می توانید از این تأثیر مثبت در زندگی نوجوان خود بهره ببرید.
 
مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.