جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۵
کد مطلب: 44716
۱
«افسردگی» بزرگترین تهدید کشورهای قدرتمند

«افسردگی» جهان را تهدید می‌کند

شهین مردانی
«افسردگی» جهان را تهدید می‌کند
میگنا: جهان امروز با معضلی به نام «افسردگی» دست و پنجه نرم می‌کند؛ تمام کشورهای توسعه یافته و نیافته به نوعی با افسردگی درگیر هستند و مردم جامعه‌شان تحت تأثیر این اختلال قرار دارند.تغییر شیوه زندگی و وارد شدن تکنولوژی به زندگی مردم منجر به افسردگی حتی نوجوانان شده است؛ تا جایی‌که در جهان امروز افسردگی کودکان و نوجوانان بسیار شایع‌‌تر از بزرگسالان است.
 
محققان باور دارند، روند صعودی آمار خودکشی ناشی از افسردگی است و اگر دولت‌ها به فکر چاره‌ای برای این معضل رو به رشد نباشند، قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک برای این بی‌توجهی تأوان سنگینی پس خواهند داد.

کارشناسان تأکید می‌کنند، ابتلا به افسردگی در سنین پایین و عدم پیگیری برای درمان آن منجر می‌شود تا اثرات این اختلال تا بزرگسالی همراه آنها باشد و منجر به آسیب‌های اجتماعی فراوان شود.


در زیر به آمار افسردگی در کشورهای آمریکا و انگلیس می‌پردازیم:

آمریکا:
* افسردگی 56 میلیون نفر
وزرات بهداشت آمریکا اعلام کرد، اضطراب و افسردگی، سالانه 56 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای دولت هزینه‌های درمانی بسیار به بار می‌آورد.

* هاوایی رکورددار افسردگی
بنابر تازه‌ترین آماری که منتشر شده است، ایالت هاوایی در آمریکا، پرسرعت‌ترین روند ابتلا به افسردگی در این کشور و در جهان را طی می‌کند؛
* بی‌خوابی عاملی برای افسردگی
مطالعات پژوهشگران حکایت از آن دارد که خواب کمتر از 8 ساعت با ایجاد استرس، اضطراب و در نهایت افسردگی ارتباط مستقیم دارد.
بنابر آمارهای وزارت بهداشت آمریکا سالانه حداقل 80 میلیون نفر از آمریکایی‌ها از کم‌خوابی رنج می‌برند و همین موضوع منجر به افسردگی بسیاری از‌ آنها به خصوص زنان می‌شود.

* پرخوابی هم عامل افسردگی
نویسنده و محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های سی‌دی‌سی می‌گوید:‌ «پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که میزان نامناسب خواب، می‌تواند سبب فعال شدن ژن‌های مربوط به افسردگی شود؛ بنابراین هم خواب کم و هم خواب زیاد، می‌تواند ژن‌های مربوط به افسردگی را فعال کند».

* داروهای تجویز شده توسط پزشک عامل افسردگی
براساس نتایج یک پژوهش جدید که توسط دانشگاه ایلینوی صورت گرفته است، یک سوم مردم آمریکا از داروهایی استفاده می‌کنند که خطر ابتلا به افسردگی را در آنها به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.


* داروهای منجر به افسردگی خوراک روزانه یک چهارم مردم
آمارها حکایت از آن دارد که دست کم 25 درصد از مردم آمریکا روزانه 3 نوع دارویی مصرف می‌کنند که آنها را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد.

* افسردگی گریبانگیر یک چهارم مردم
براساس آمار موجود از سی‌دی‌ بیش از یک چهارم مردم آمریکا دچار افسردگی هستند.

* افسردگی 19 میلیون زن آمریکایی
بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده، از هر 8 زن آمریکایی یک نفر مبتلا به افسردگی است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرده است: 19 میلیون زن آمریکایی دچار افسردگی هستند و هر سال این آمار افزایش می‌یابد.


* افسردگی یکی از علل اصلی ناتوانی و افزایش نرخ خودکشی
بر اساس گزارش "USA Today"، در ایالات متحده آمریکا، هر 13 دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار قتل عمد بسیار کمتر از خودکشی در کشور آمریکا است.

* افزایش عجیب نرخ خودکشی
طبق گزارش جدید محققان، شمار قصد خودکشی یا آسیب به خود در بین نوجوانان آمریکایی از 0.67 درصد در سال 2008 به 1.079 درصد در سال 2016 افزایش یافته است؛ همچنین نرخ خودکشی از 2007 تا ابتدای 2016، در پسران جوان با 31 درصد افزایش و در دختران نیز با 2 برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

* رشد 25 درصدی نرخ خودکشی طی 15 سال
طبق آمار مرکز ملی بهداشت و درمان (NCHS) و مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در سال 2014، 42 هزار و 773 هزار نفر در آمریکا خودکشی کرده‌اند؛ نرخ خودکشی در ایالات متحده طی 15 سال اخیر حداقل 25 درصد رشد داشته است.


* خودکشی دومین عامل مرگ و میر
در سال 2009، خودکشی هفتمین علت اصلی مرگ و میر در مردان و شانزدهمین علت مرگ و میر زنان بود؛ در سال 2015، خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان 15 تا 24 ساله و سومین علت مرگ و میر در میان افراد بین 10 تا 14 سال بود. در سال‌های 1999 تا 2010، میزان خودکشی در میان سنین 35 تا 64 ساله آمریکا نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است و این در حالیست که بیشترین افزایش در مردان پنجاه ساله بود که میزان آن تقریبا 50 درصد رشد داشت.

* عوامل شخصی و اجتماعی دخیل در خودکشی
افزایش نرخ خودکشی می‌تواند نتیجه استعمال مواد مخدر، مصرف الکل، قرارگیری در معرض خشونت، انزوای اجتماعی، درگیری در روابط اجتماعی، احساس عدم حمایت و افزایش نرخ بیکاری باشد.

* خودکشی 44 هزار آمریکایی در سال 2015
بر اساس آخرین مطالعه انجام شده توسط بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، در سال 2014 خودکشی جزء 10 دلیل اصلی مرگ در ایالات متحده بود؛ علاوه بر این، سالانه بیش از 44 هزار آمریکایی در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند.

* افزایش 63 درصدی نرخ خودکشی در زنان میانسال
براساس آمارهای موجود، نرخ خودکشی میان زنان 45 تا 64 سال به میزان 63 درصد افزایش یافته است؛ این در حالیست که در مردان در همین گروه سنی، نرخ خودکشی 43 درصد افزایش یافته است.

* بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش دو برابری نرخ خودکشی
سیمون، نویسنده و محقق مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده می‌گوید: «نرخ خودکشی در سالمندان افزایش نیافته است، اما از 2007 تا ابتدای 2016، نرخ خودکشی در پسران جوان 31 درصد افزایش داشته و در دختران با 2 برابر افزایش روبه‌رو بوده است؛ ضمن اینکه در زمان بی‌ثباتی اقتصادی نرخ خودکشی نیز با رشد عجیبی مواجه می‌شود».


* دختران 15 تا 19 ساله در صدر نرخ خودکشی
بر اساس آمار جدید مرکز ملی بهداشت جهانی، میزان خودکشی در دختران 15 تا 19 ساله آمریکایی تا ابتدای سال 2016 به بالاترین نرخ خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

انگلیس
* افسردگی 20 میلیون نفر
تحقیقات جدید در انگلیس نشان می‌دهد که میانگین افسردگی در این کشور بالا رفته است به گونه‌ای که از 50 میلیون جمعیت این کشور، بیست میلیون نفر از افسردگی رنج می‌برند.

* تعداد افسرده‌ها بیش از آمار منتشر شده در رسانه‌ها
خانم جودی آدرید مدیر شرکت تخصصی تحلیل داده‌ها "اس استنتیف" گفت: تایید می‌کنیم که این آمار و ارقام واقعی است و شاید حتی بیشتر از این باشد زیرا بسیاری از افراد برای کمک به پزشکان مراجعه نمی‌کنند.

* تجویز بیش از 64 میلیون داروی ضد افسردگی
در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

* انگلیس در صدر کشورهای افسرده غربی
بر اساس آمار موجود، انگلیس به دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی از جمله نارضایتی شغلی و تعرض جنسی به کودکان در صدر افراد افسرده در جهان غرب قرار دارد.

* نارضایتی شغلی و بی‌ثباتی اقتصادی مهم‌ترین عامل افسردگی
بر اساس رتبه‌بندی بین‌المللی جدید، مردم انگلیس در صدر مردم افسرده کشورهای توسعه‌یافته در جهان غرب هستند؛ بیش از هر مسئله‌ای نارضایتی شغلی، عدم احساس امنیت و عدم ثبات شغلی آنها را آزرده‌خاطر می‌کند.

* دو سوم بزرگسالان درگیر اضطراب و افسردگی
بر اساس آمار بخش روانپزشکی دانشگاه کمبریج، دو سوم بزرگسالان در انگلیس مشکلات مرتبط با سلامت روحی و روانی از قبیل اضطراب و یا افسردگی را تجربه کرده‌اند و کمتر از یک پنجم بزرگسالان انگلیسی از سطح بالای بهداشت روانی برخوردارند.

* 65 درصد بزرگسالان با تجربه تنش اختلال روان
مطالعات جدید انجام شده توسط بنیاد سلامت روانی در ارتباط با بهداشت روانی انگلیس نشان می‌دهد که اکثر انگلیسی‌ها (شصت و پنج درصد) مشکل مرتبط با سلامت روحی را تجربه کرده‌اند.

* درآمد پایین‌تر اختلال روان بیشتر
یافته‌ها نشان می‌دهد که حدود سه چهارم (هفتاد و پنج درصد) افرادی که در طبقه بندی خانوارهای با پایین‌ترین درآمد قرار دارند (کمتر از هزار و دویست پوند در ماه حقوق می‌گیرند)، می‌گویند که مشکلات مربوط به سلامت روانی را تجربه کرده‌اند و این در حالی است که پنجاه و نه درصد از افرادی که در طبقه بندی خانوارهای با بالاترین درآمد قرار دارند، (بیش از سه هزار و هفتصد و یک پوند در ماه حقوق می‌گیرند)، چنین مشکلی را تجربه نکرده‌اند.

* افزایش بی‌سابقه نرخ خودکشی
تعداد خودکشی‌ها در میان زنان و مردان انگلیسی طی یکسال گذشته به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسیده است.
به نوشته گاردین، از آمار ارائه شده معلوم می‌شود تعداد زنان انگلیسی که اقدام به خودکشی می‌کنند طی سال گذشته در مقایسه با مردان به شدت افزایش یافته است.
به نقل از یک موسسه خیریه، در انگلیس و ولز بیشترین دلیل مرگ مردان زیر 45 سال خودکشی است اما با این وجود سال گذشته آمار خودکشی در میان مردان مانند آمار زنان شدت نیافته است.


* آمار واقعی بسیار بالاتر از آمار منتشر شده‌ در رسانه‌ها
موسسه خیریه «کمپین مبارزه با زندگی غمگین» همچنین اعلام کرد رقم واقعی خودکشی‌های در انگلیس و ولز می‌تواند بسیار بیشتر از آنچیزی باشد که در اطلاعات وزارت دادگستری وجود دارد.
 
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.