سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۲
کد مطلب: 44824
۰

هفت نشانه مهم و جدی که به شما میگوید بیماری قلبی دارید

هفت نشانه مهم و جدی که به شما میگوید بیماری قلبی دارید
میگنا: متخصصان قلب، به شوخی می گویند که اغلب، اولین علامت سکته، خود حمله قلبی است اما خوشبختانه کاملا درست نیست. در واقع، بدن به ما راهنمایی های کوچکی می کند تا از مشکلات بزرگ شما را نجات دهند.


علائم بیماری قلبی
نکته اصلی این است که آنها را ببینند و متوجه شوند ؛ شاید یک نقطه کوچک بر روی گوش و خمیازه های زیادی - علائمی هستند، که در نگاه اول ممکن است کمی غیر معمول برسند اما آنها به موقع اطلاع رسانی میکنند تا به درمان بیماری کمک شود.


علائم و نشانه های متفاوت بیماری قلبی

1. زانتوماس
لکه های چربی کوچک بر روی پلک ها، باسن ، آرنج ها یا زانو ها که به نام زانتوماس نامیده می شوند و به خودی خود بی ضرر هستند؛ با این حال، چنین توده های چربی ای نشان دهنده وجود بیش از حد کلسترول هستند، آنقدر زیادند، که عروق نمی توانند آن را در خود نگه دارند و برای حفظ تعادلشان، آنها را به زیر پوست منتقل می کند. بنابراین، عروق خودشان به کمک فوری نیاز دارند.
آنها به احتمال زیاد در حال حاضر مبتلا به آترواسکلروز هستند، که می تواند به مشکلات بزرگ تر قلبی منجر شود.


2. خمیازه کشیدن در حین فعالیت های ورزشی
هنگامی که بدن عرق می کند، از طریق تبخیر رطوبت از سطح پوست خنک می شود با این حال، بدن ما دارای راه های دیگری برای خنک کردن خود نیز می باشد، مانند خمیازه، که کمک می کند تا بدن با اکسیژن اشباع شود و درجه حرارت در سر کاهش یابد. اگر مکانیزم های طبیعی تنظیم گرمای بدن، نتواند برطرف شود، در طی ورزش نیز ما خمیازه میکشیم.دلایل اختلال در کار تنظیم حرارت می تواند، متنوع باشد و یکی از آنها بیماری قلبی است.


3. بوی ناخوشایند دهان
التهاب لثه یا بیماری پریودنتالی می توانند ،منجر به بوی ناخوشایند دهان و حتی از دست دادن دندان شوند اما این تنها عواقب ناگوار التهاب لثه ای نیست. مطالعات جدیدی در آمریکا نشان می دهد که ،ارتباطی بین بیماری لثه و بیماری قلبی وجود دارد.

واقعیت این است که باکتری های موجود در لثه های ملتهب، می تواند به سیستم قلبی عروقی وارد شوند و موجب التهابات در آنجا نیز شوند. خطر ابتلا به بیماری قلبی در بیماران مبتلا به پریودونتیت ۲۰% بیشتر است بنابراین مهم نیست که دندانپزشکتان چقدر بد است، نرفتن پیش او ،ارزش این ریسک را ندارد.


4. نداشتن آکنه در نوجوانی
این مطالعه ،فقط درباره مردان انجام شده، اما نتایج هنوز هم جالب هستند کسانی که در دوران نوجوانی شان به علت داشتن آکنه های زیاد، بسیار خجالت زده بودند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها به میزان ۳۳% کمتر است. به طور کلی، این موضوع ربط به هورمون ها دارد، که بر تمام سیستم های بدن عمل می کنند.

5. طول انگشت حلقه
اگر انگشت حلقه به طور قابل توجهی کوتاهتر از انگشت اشاره باشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی بالاتر است این رابطه عجیب توسط محققان در دانشگاه انگلیس نشان داده شد. طول انگشت به علت میزان تستوسترون در دوران رشد جنینی انسان است و سیستم هورمونی بر سلامت سیستم قلب و عروق اثر می گذارد.

6. لب های آبی و کبود
حتی یک فرد سالم، لبهایش میتواند به آبی رنگ متمایل شود، برای مثال، اگر هوا بسیار سرد باشد یا در ارتفاع بالایی قرار داشته باشد. از لحاظ فیزیولوژیکی، این به دلیل سخت شدن گردش خون و کمبود موقتی اکسیژن است اگر لب ها بدون هیچ علت ظاهری آبی شوند، پس مشکلی در جریان خون بدن وجود دارد حتما برای بررسی قلبی و عروق خونی خود به متخصص قلب بروید.

7. تغییر شکل ناخن ها
اگر ناخن ها شروع به ضخیم شدن و گرد شدن کردن، حتما به آنها بیشتر دقت کنید این نوع تغییرات از مشکلات رگهای خونی حرف می زنند به احتمال زیاد، خون رسانی به مقدار مناسب به نوک انگشتانتان نمی رسد در این وضعیت، سلول های ناخن صفحات رشد خود را تقویت می کنند، و سعی می کنند تا این مشکل را حل کنند. این علامت از دوران باستان شناخته شده بودند و انگشتان هیپوکرات (بقراط) نامیده می شوند.
نشانه های رایج بیماری قلبی که پزشکان را راهنمایی می کند.

8. ناراحتی شدید معده
تحقیقات نشان داده اند که برخی از زنان چند روز قبل از حمله قلبی مشکلات سوءهاضمه داشته اند و نمی دانستند که مشکلات هاضمه ای را با حملات قلب ارتباط دهند بنابراین دنبال راه حل و درمان نمی باشند.

9. گیجی و کسالت
احساس گیجی، سردرگمی یا کسل بودن می توانند نشانه انسداد یا مشکلات مربوط به درچه قلب باشند مخصوصاً اگر این موارد با احساس لرزش (نبض تند) در قلب همراه باشد.

10. تنفس کوتاه
اگر فعالیت سبک باعث از بین رفتن تنفس شما می شود باید بدانید که این یک مشکل اساسی است.باید توانایی و فعالیت امروزه خود را با یک یا ۲ سال قبل مقایسه کنید اگر متوجه تغییرات اساسی در تنفس و توانایی بدن خود شدید، این می تواند علامت شروع یک اتفاق مهم باشد. از طرفی مشکلات تنفسی که حتی هنگام دراز کشیدن سراغ شما می آیند، جدی بوده و در آینده مشکل ساز خواهند بود و البته می تواند نشانه مشکلات دریچه قلب باشد پس حتما با پزشک مشورت کنید.

11. درد قفسه سینه
شاید یکی از رایج ترین نشانه های بیماری قلبی فشار شدید در قفسه سینه مانند احساس وجود یک شئ سنگین بر روی سینه است. این درد گاهی به شانه ها، بازو، گردن و فک هم گسترش پیدا می کند. درد قفسه سینه بعد یا حین انجام فعالیت روزانه یا استرس ، می تواند یک سیگنال برای مشکلات گردش خون باشد.

12. حالاتی شبیه آنفولانزا
احساس تهوع یا خستگی، تجربه سرما خوردگی و عرق سرد و مرطوب می توانند نشانه های جریان خون ناکافی باشند و از نشانه های اولیه بیماری قلبی.

13. خستگی یا بی خوابی
یکی از مواردی که افراد دچار مشکل قلبی بعد از تشخیص مطرح کردند مشکل بی خوابی و خستگی است.
 
مرجع : نمناک
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی