پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۳
کد مطلب: 44921
۱
قائم مقام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ای کشور:

اعتبارات را به جای افزایش تخت بیمارستانی صرف پیشگیری کنیم

اعتبارات را به جای افزایش تخت بیمارستانی صرف پیشگیری کنیم
میگنا: دكتر محمد حاتمی، جمعه در جریان بازدید از پارک سلامت روان استان فارس در شیراز افزود: برای مسئولان ما نباید افزایش تخت های بیمارستانی و افزایش پذیرش بیمار افتخار باشد بلکه افتخار این است که به گونه ای عمل کنیم که افراد کمتری درجامعه دچار بیماری شوند تا بخواهند در بیمارستان بستری و درمان شوند. باید مراقبت را از دوران قبل از تولید افراد و در حقیقت در قالب مشاوره هایی که به زوجین قبل و بعد از ازدواج داده می شود آغاز کنیم و این روند تا دوران دبستان و مقاطع بعدی تحصیل و همچنین مراحل بعدی زندگی ادامه داشته باشد.


وی یکی از برنامه های آتی سازمان نظام روانشناسی را پیگیری فضاهای مجازی و دیجیتالی دانست و اضافه کرد: اگر ما در استفاده از فضاهای مجازی پیشگام نباشیم و برای آن برنامه نداشته باشیم مردم به شکل غیر مجاز اقدام به استفاده از آن می کنند و ما از این مقوله باز می مانیم.


قائم مقام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ای کشور، بر لزوم استفاده مردم از علم روانشناسی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید ضمن آماده سازی شرایط، با فرهنگ سازی مردم را تشویق به استفاده از علم روانشناسی کنیم.

حاتمی افزود: به جرات می توان گفت که امروز این علم توانسته خود را به توده مردم معرفی کند. اما به نظر می رسد که عده ای به دلیل توسعه کمی که در علم روانشناسی ایجاد شده به دنبال ایجاد مشکلات و تداوم رشد این علم هستند که باید گفت دیگر برای این کار دیر شده و مردم می خواهند سلامت خود را نه با دارو و بستری شدن در بیمارستان بلکه با صحبت کردن و از طریق مشاوره و راهنمایی بازیابند.

او ادامه داد: قطعا اگر با استفاده از علم روان شناسی و تجاری سازی آن بتوان به بسیاری از نیازهای مردم پاسخ داد، هزینه های بسیاری از دوش دولت برداشته خواهد شد.


حاتمی اضافه کرد: البته نیاز است که روانشناسان از داخل مطب و کلینیک خود بیرون بیایند و به میان توده مردم بروند، کاری که امروز پارک سلامت فارس آن را انجام داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس گفت: این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور و خاورمیانه در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری یک هزار و 700 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست در شیراز احداث شده است.

بهمن حاجات نیا، یکی از مهمترین چالش های فرا روی کشور را بحث آسیب های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: بی شک با حمایت از این مرکز می توان به کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی در استان، کشور و حتی منطقه کمک کرد و همچنین الگوی ساختاری و محتوایی این موسسه را به منطقه نیز تعمیم داد.

وی اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و روز آمد با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب از اواخر 95 آغاز کرد.

او گفت: امکاناتی همچون مجموعه اداری، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توان بخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنیا نیز در این مجموعه یا ایجاد شده و یا در دستور کار قرار دارد.
 
مرجع : خبرگزاري ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند