پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۲
کد مطلب: 44946
۱

ورود مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علمی و کاربردی

ورود مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علمی و کاربردی
میگنا: محمدحسین‌ امید در نشست خبری این دانشگاه درباره هدف‌گذاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: مأموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیروی مهارتی است و در این راستا اقدام‌های زیادی انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی با بیان اینکه اگر به دنبال خروجی مناسب از دانشگاه باشیم‌ نیاز به محتوا داریم گفت: دانشگاه باید مورد قبول باشد و به ظرفیت‌های خوبی مجهز شود  در واقع  تفاوت دانشگاه مهارتی با دانشگاه نظری‌ در همین توانمندی‌ و ظرفیت‌ها است.

وی در خصوص تعداد دانشجویانی‌ که در دانشگاه علمی و کاربردی تحصیل می‌کنند گفت: اگر کیفیت دانشگاه بالا رود و مردم از ارکان این دانشگاه آگاهی داشته باشند به ما اعتماد خواهند کرد و در دانشگاه علمی و کاربردی ثبت‌ نام می‌کنند با وجود آن که تعداد دانشجویان در سراسر کشور کاهش داشته است اما در دانشگاه‌ جامع علمی و کاربردی‌ توانسته‌ایم 15 درصد افزایش ظرفیت‌ داشته باشیم.

امید‌ درباره‌ معدل ورودی به دانشگاه‌ گفت: در دانشگاه معدل یک نمره‌ افزایش پیدا کرده است و این موضوع خوشایندی‌ برای ما در بدنه دانشگاه است.

وی در خصوص جذب مدرسان‌ در دانشگاه علمی و کاربردی اظهار کرد: فراخوانی‌ را به استان‌های سراسر کشور ارسال کردیم که از طریق آن بتوانیم مدرسان‌ را در دانشگاه جذب کنیم و بر اساس این فراخوان از مجموع 46 هزار نفری که در آزمون شرکت کرده‌اند حدود 8 هزار نفر به عنوان مدرس‌ در این دانشگاه تدریس خواهند کرد.


بازنگری عملکرد مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفیت مدرسین در دانشگاه اقدام‌های مناسبی صورت گرفته است همچنین حدود 70 درصد از اساتید و مدرسانی‌ که در گذشته در دانشگاه تدریس می‌کردند مورد بازنگری‌ قرار گرفته‌اند و آنهایی که در بازنگری‌ نمره خوبی را کسب نکردند از شغل خود کنار گذاشته شدند.

امید با بیان اینکه در طول 2 سال گذشته حتی یک مدر‌س‌ هم خارج از چارچوب نظام جدید جذب نشده است گفت: به دلیل وجود قانون مصوب‌ مدرس‌ جدیدی به دانشگاه خارج از چارچوب تعیین شده نخواهد آمد.

وی درباره محتوای درسی دانشگاه علمی و کاربردی اظهار کرد: در این رابطه‌ اقدام‌های مناسبی صورت گرفته است و تمام 800 برنامه درسی دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.


افزایش 10 درصدی شهریه ها در سال تحصیلی جدید
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی درباره شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت‌: برای سال تحصیلی جدید حداکثر 10 شهریه‌ها افزایش پیدا می‌کنند البته این درصد برای گروه صنعت و کشاورزی است و برای گروه مدیریت اجتماعی و فرهنگ و هنر شهریه‌ها حداکثر تا 5 درصد افزایش پیدا می‌کنند.

وی درباره نظارت بر دانشگاه‌های علمی و کاربردی  اظهار کرد: نظارت در این دانشگاه به دو صورت است و ناظران ترمی‌ 2 بار به دانشگاه‌ها سر می‌زنند و به امور رسیدگی می‌کنند تا نتیجه بررسی و نظارت‌ها به شورای نظارت برود تا  آنجا با پرونده‌ها برخورد شود.
امید ادامه داد: ممکن است برخوردها به صورت تذکر باشد  یا به صورت حذف واحد دانشگاهی؛ هیچ دانشگاهی نمی‌تواند دانشجو را ملزم به کاری بکند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در خصوص فراخوان جذب مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی اظهار کرد: برای مدرسان شرایطی را آماده می‌کنیم تا بتواند تدریس کنند و آنها از طریق مصاحبه در کارگروه‌ها انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی فعالیت‌های بین‌المللی انجام می‌دهد، اظهار کرد:‌ برخی از کشورها در آموزش مهارتی پیشرفته هستند و با  مذاکراتی‌ که با این کشورها داشته‌ایم قرار است فعالیت بین‌المللی در دانشگاه علمی و کاربردی افزایش پیدا کند.

امید درباره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اظهار کرد: در سال 91 – 92 مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه ایجاد کردیم اما به دلیل نداشتن آمادگی لازم آن دوره موفق نبود اما قرار است در سال 98 و در پروژه‌های کلان‌، رشته‌هایی خاص و بسیار محدود را در دانشگاه جامع علمی و کاربردی به وجود آوریم.

صندوق رفاه اعضای هیئت علمی را تأیید نمی‌کنیم
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در واکنش به خبری مبنی‌بر صندوق رفاه اعضای هیئت علمی وزارت علوم که از منابع این صندوق برای کارهای ساختمانی استفاده می‌کردند، گفت:‌ این صندوق رفاه اعضای هیئت علمی مربوط به دانشگاه علمی و کاربردی و یا وزارت علوم نیست و اگر فردی در این صندوق متضرر شده است باید به صورت حقوقی کار خود را پیگیری کند به دلیل آنکه فعالیت این صندوق خصوصی بوده است،‌ ما آن را تأیید نمی‌کنیم.

وی در خصوص مراکز ورشکسته علمی و کاربردی ‌بیان کرد: مرکز ورشکسته نداریم شاید برخی از مراکز تعطیل شده باشند اما آن به دلیل انصراف خود مسئولان دانشگاه بوده است.

امید یادآور شد‌:‌ مراکز را به صورت مستمر ارزیابی می‌کنیم و اگر مرکزی نتواند در مهلت مقرر خود را به استانداردهای لازم مجهز کند،‌ منحل خواهد شد همچنین اساس‌نامه‌ای را برای هر یک از واحدهای دانشگاهی به وجود آورده‌ایم.
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين